Meesterschilder Peter Helling: Wij blijven gemiddeld 8 tot 9 jaar weg bij een klant’

“De kwaliteit van het werk dat wij maken is veel geld waard. Dat is een andere manier om te zeggen dat wij heel grondig te werk gaan en onze eerste rekening hoog kan zijn. Het betekent ook dat wij daarna veel langer niet hoeven terug te komen voor onderhoud.” Peter Helling, meesterschilder, houdt niet van half werk. “Als klanten mij vragen om een lagere begroting, dan vraag ik welk deel van het werk ik achterwege mag laten.”

“Goed schilderwerk levert een enorme besparing op onderhoud op. Het omgekeerde is dus ook waar: slecht schilderwerk leidt tot forse schade.” Helling is uitgesproken, bijna fanatiek, over zijn bedoeling om zijn klanten te beschermen tegen de gevolgen van geklieder. “Het begint bij de offerte aanvraag. Klanten verwachten dat ‘je even komt kijken’, maar ik neem daar al gauw een uur of twee voor. Dan investeer ik dus mijn tijd om de situatie zo goed mogelijk te beoordelen. Want ik wil de klant zoveel mogelijk verrassingen besparen. Ik kijk verder dan de verflaag en ik kijk vooruit. Dus beoordeel ik het houtwerk, zaken als dubbel glas en hang- en sluitwerk. Als het nodig is dan zorgen wij daar namelijk ook voor.”

Kwaliteit gaat voor haast
Noodzakelijk werk moet gedaan worden. “Maar het hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk. Wij willen het werk voor onze klanten flexibel oppakken: reconstructie, reparatie en afschilderen kan in afzon-derlijke seizoenen of jaren opgepakt worden. Dat vinden wij zelfs fijn, zo kun je tussen de werkfasen zien hoe een huis of ander bouwwerk werkt. Meteen alles dichtsmeren leidt tot snellere slijtage. Daarbij werken wij met hoogwaardig en duurzaam materiaal.” En aan het einde van iedere werkdag zorgt Helling er ook voor dat afval (splinters, afgebrande verf, schuurstof, etc) netjes afgevoerd wordt. “Dat levert lang niet iedere schilder. Zo zijn wij al vijf maanden op zoek naar een extra meesterschilder, of iemand die dat bij ons wil worden. Het blijkt lastig om mensen te vinden met de juiste vaardigheden, vakopvatting en passie.”

Klantenbinding
Als het werk eenmaal gedaan is dan zijn de klanten veelal uiterst tevreden. “Dan hebben ze van dichtbij meegemaakt hoe grondig wij het werk hebben aangepakt en dat wij écht waar kunnen maken dat wij langer weg zullen blijven dan andere schilders. Omdat de totale investering vele jaren langer meegaat wordt de kostenpost onderhoud en schilderwerk voor onze klanten steeds lager. Op die basis is de klantenbinding veel beter.”

Keukens, badkamers en timmerwerk
“Omdat onze focus bij vernieuwen ligt gaan wij veel verder dan alleen een laagje verf. Klanten kunnen bij ons ook terecht voor timmerwerk in en om het hele huis. Zo vernieuwen wij complete badkamers en keukens, of het nu om het opnieuw spuiten van alle deurtjes gaat of de complete installatie vanaf de kale ruimte. Alles uiteraard met een perfecte afwerking.”

Meubelspuitwerk
“Weet jij hoeveel bedrijven tussen Amsterdam en Rotterdam nog echt zijn gespecialiseerd in meubelspuitwerk?”, vraagt Helling. Het antwoord laat zich raden: “Alleen wij nog.”

Meesterschilder Peter Helling
Westerdijk 32C
2451 VB  Leimuiden
T 0653 124 104
E [email protected]
I www.peterhelling.nl

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *