Cloud computing is het nieuwste ICT buzzword. Cloud computing is een moderne vorm van uitbesteding. Cloud computing is alleen niet nieuw. Want al zo’n tien jaar geleden startten veel software bedrijven met het beschikbaar maken van hun toepassingen via het internet. Pas dankzij de lage kosten, de brede beschikbaarheid en betrouwbaarheid van Internet komt het leveren van zogenaamde Cloud diensten in een stroomversnelling. In de komende tijd zal daarom elk bedrijf op de een of andere wijze in aanraking komen met Cloud computing. Grote leveranciers zoals Google, Salesforce, Microsoft, IBM, Oracle, Amazon zetten momenteel de toon door de uitrol van technologie en applicaties in de Cloud een hogere prioriteit te geven.
Maar wat betekent Cloud computing in de praktijk?
Veel organisaties kopen, bouwen en beheren nog steeds zelf hun IT (systemen, netwerk en toepassingen). En zijn daar relatief veel geld aan kwijt. Denk maar aan kosten voor personeel, kantoorruimte, hardware, opleiding en advies. Door de groei van het aantal softwarepakketten, met evenzoveel verschillende technologieën, groeit de complexiteit. En dat is voor een IT-afdeling van beperkte omvang steeds moelijker te managen en staat snel aanpassen op de marktontwikkelingen in de weg. Het effect daarvan kan zijn dat processen minder efficiënt verlopen dan mogelijk en wenselijk is. Cloud computing, een moderne vorm van uitbesteden, kan dan een oplossing zijn.
Directe winst door lagere kosten
IT-infrastuctuur naar de Cloud brengen is een investering die al snel is terugverdiend. Geen eigen servers meer en voor toepassingen zoals email en agendabeheer is alleen nog aansluiting op het internet nodig. Het beheer van de techniek valt weg. De eindgebruiker gaat er altijd op vooruit. Veel zakelijke gebruikers hebben al goede ervaringen met Cloud software. Zij die de Cloud (nog) niet zakelijk gebruiken doen dat wel in de privésfeer. Ze gebruiken GMail, Facebook, Dropbox, internet bankieren, boekhoudpakketten, YouTube en vele andere diensten die alleen via internet worden aangeboden. Ook op hun smartphone. De daarmee verkregen vrijheid, snelheid en mogelijkheden zijn de traditionele werkplek ontstegen. Sterker nog: de tools die gebruikers thuis tot hun beschikking hebben zijn vaak makkelijker en krachtiger dan die zij op hun werkplek gewend zijn. Clouddiensten zijn dan ook echt ingericht op de eindgebruiker. Een traditionele IT-afdeling kan de snelheid van de ontwikkelingen op het gebied van infrastructuren, hardware en (systeem-) software nog maar moeilijk bijbenen. Met Cloud computing verdwijnt deze zorg, want Cloud Providers zullen ervoor zorgen dat hun diensten altijd professioneel, grootschalig en met de laatste technologie worden geleverd.
Verbetering van uw IT
Het omschakelen naar Cloud computing stelt organisaties echter wel voor organisatorische en technologische uitdagingen. Dat geldt voor zowel de leverancier als de afnemer van Clouddiensten. Want leveren vanuit het Internet verschilt in vele opzichten van traditionele IT. Het internet is nog jong en de ervaring met de opzet en het beheer van diensten die ervan gebruik maken is schaars. Maar dit leidt met de juiste expertise tot een verbetering van uw IT.
Distel Cloud Services helpt zowel organisaties die de Cloud in hun bedrijfsprocessen willen integreren, als leveranciers van software die hun product naar de Cloud willen brengen. Distel Cloud Services heeft de kennis in huis om een Cloud dienst in te richten, of een Clouddienst te selecteren en in gebruik te nemen. Met meer dan 13 jaar ervaring op het vlak van technisch-operationeel en commercieel management van online dienstverlening heeft Distel Cloud Services een stevige voorsprong.
Email- TRANSACTION 1.3408484 BTC. GET >>> https://telegra.ph/Go-to-your-personal-cabinet-08-26?hs=dfeb4db4f10de5716db831cdd946640f&