Bij de voordeur ziet Windhorst Techniek er uit als een ‘gewone’ witgoedzaak. Maar schijn bedriegt. Arjan van Schaik en Hendrik van Ingen verklappen hoe zij er in slagen hun zaak te laten groeien en bloeien: “Het einde is nog niet in zicht en in 2020 kun je iets moois van ons verwachten.”
GENOMINEERD VOOR DE STERKSTE SCHAKEL 2020
In dezelfde periode dat webshops de witgoedhandel van links en rechts inhaalden kochten Arjan en Hendrik het installatie- en reparatiebedrijf van Hendrik’s werkgever. “Die kern van installatie en reparatie hebben wij nog steeds. Service is uitgangspunt voor het benaderen van iedere klant. Wij zijn snel en flexibel en gaan nooit weg voor een apparaat het (weer) naar wens doet. Webshops kunnen niet op tegen de service die wij bieden.” Kennelijk slaat dat aan, want Windhorst is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid. In 2014 is de winkel uitgebreid en voor volgend jaar hebben Arjan en Hendrik grootse plannen.
Verstand van zaken en aandacht voor het kleine
De zaak groeit door uitbreiding van activiteiten en assortiment: “Naast installatiewerk, onderhoud, service en reparatie hebben wij veel groei gehad in de verkoop van witgoed. Mensen vinden het vooral fijn dat wij een apparaat ook komen installeren. Als echte servicegerichte techneuten schrikken wij niet terug voor aparte situaties waar je net even wat meer moet doen om iets netjes aan de praat te krijgen.” Dat doen ze ook in de winkel. Ze staan klanten met raad, daad en onderdelen bij: “Rare vragen bestaan niet.”
Toekomstplannen vanuit focus op totaalpakket
“Onze eigen technische dienst is de basis van het bedrijf. Dat zit met zes medewerkers die door de hele streek inzetbaar zijn wel snor.” Daarna komt voor Arjan en Hendrik de winkel: “Voor witgoed hebben wij gekozen voor een beperkt aantal merken. Daarnaast hebben wij een groot assortiment onderdelen voor huishoudelijke apparaten. Niet alleen bij Windhorst Techniek in Boskoop, ook bij onze winkel in Gouda onder de vlag van PartsNL.”
Voor de toekomst zijn er plannen die uitgaan van een bewuste focus: “Wij willen een totaalpakket kunnen bieden. Daarom willen wij graag een winkel met een werkende keuken. Dan kunnen wij daar, in samenwerking met andere ondernemers, kookdemonstraties houden. De witgoedbranche is ten onder gegaan aan de race naar lage prijzen. Wij willen het juist breed en levendig houden.”
Klanten houden van een directe aanpak
Arjan is ooit begonnen op een SRV-wagen: “Dat was heel direct met klanten en nog in een krappe ruimte ook. Daar heb ik geleerd dat je best direct kunt zijn. Je moet het vooral niet te ingewikkeld maken: zij hebben iets nodig, wij helpen met uitzoeken. Daar hoort geen gedoe omheen.” Wel humor overigens: “Tegen klanten die een oven bij ons kopen zeggen wij wel eens ‘Wij proeven wel of u tevreden bent’. In negen van de tien gevallen staan ze een week later met een cake in de zaak. Op die basis kunnen wij met onze zaak nog lang vooruit.”
Windhorst Techniek
Zijde 62, Boskoop
T 0172 213 435
E [email protected]
W www.windhorsttechniek.nl