Het Leidse installatiebedrijf Wansink Elektro & Communicatie verhuisde eind augustus naar een groter pand aan de Amphoraweg in Leiden. De verhuizing was noodzakelijk omdat het bedrijf in korte tijd groeide van zes naar dertien medewerkers. “De communicatie onderling is beter geworden.”
“Ons vorige pand aan de Haagweg deelden we met een ander bedrijf,” zegt Paul Luiken, bij Wansink Elektro verantwoordelijk voor de verkoop en het relatiebeheer en tevens de linker- en rechterhand van eigenaar Mikel Wansink. Luiken: “Bovendien was er weinig parkeergelegenheid. Ook was het magazijn elders in de stad gevestigd. Nu zit alles bij elkaar. Monteurs komen tegenwoordig ’s morgens eerst langs om spullen op te halen en dat bevordert de communicatie. Er is gelegenheid om een opdracht door te nemen en we overleggen kort hoe het werk kan worden aangepakt. Een extra overlegmoment ter aanvulling op ons vaste overleg dat we eenmaal per week met elkaar hebben. De onderlinge communicatie is beter geworden, dankzij deze ook sociale en gezellige momenten.”
Showroom
Allemaal voordelen dus. Tel daar de gunstige ligging bij op (“We zitten snel op de doorgaande wegen naar Den Haag en Amsterdam, ons werkgebied”) en de verhuizing naar de Amphoraweg is verklaard. Wansink benutte de overgang om van het kantoor een soort showroom te maken. Elk vertrek heeft andersoortige lichtschakelaars en stopcontacten, om opdrachtgevers te laten zien wat er qua design allemaal mogelijk is. Bovendien is het hele pand voorzien van ledverlichting.
De opdrachtgevers zijn een mooie mix van particuliere en zakelijke klanten, zoals zorginstellingen en verenigingen van eigenaren. Ook musea maken sinds een paar jaar deel uit van het klantportfolio. Wansink legt voor klanten lichtinstallaties aan, maar ook telefoon- en datanetwerken en alarm- en beveiligingsinstallaties inclusief camera’s.
11 kilometer kabel
Een recent groot project was de aanleg van een intercominstallatie in een 128 woningen tellend appartementencomplex in Leiden. “Een arbeidsintensieve klus,” kijkt Paul Luiken terug. “Want we moesten met alle 128 bewoners afzonderlijk een afspraak maken. Zaten we avonden lang tot half elf aan de telefoon om de afspraken in te plannen. Om een indruk te geven: in totaal hadden we 11 kilometer kabel nodig voor de installatie. Wat ook wel bijzonder is, is dat we deze klus via Facebook hebben binnengehaald. Ik las dat iemand klaagde over een niet goed werkende intercom. Door te vragen of wij misschien konden helpen, is het balletje gaan rollen.”
Hoe onderscheidt Wansink zich van soortgelijke bedrijven in de installatiebranche? Paul Luiken: “We verzorgen alles, van a tot z. Zo ontzorgen we de klant op alle mogelijke manieren.” Ook denken we mee met de klant over duurzame oplossingen, voegt de inmiddels aangeschoven Mikel Wansink toe, eigenaar van het gelijknamige bedrijf dat hij in 2004 oprichtte. “Duurzaamheid is goed voor het milieu en het levert geld op dankzij de gerealiseerde besparingen, zeker als je hier bovenop ook nog eens subsidie krijgt.”
Goed gevoel
“Verder vinden we goede communicatie met onze klanten belangrijk,” zegt Paul Luiken. Dat is de reden waarom Wansink na elke klus contact opneemt om te vragen of alles naar tevredenheid is verlopen. “Niet alleen is dat klantgericht, ook zorgt dat voor een goed gevoel bij klanten, waardoor ze ons weer weten te vinden als ze een vervolgopdracht hebben. En anders vertellen ze het wel door aan anderen op een verjaardag.”
“Het gaat erom dat je honderd procent kwaliteit levert,” vatten Mikel Wansink en Paul Luiken aan het eind van het gesprek samen. En dat geldt 24/7. “Klanten kunnen ons dag en nacht bellen als ze een storing hebben. Want een bakker moet door en kan niet tot ’s morgens wachten. Die servicegerichtheid hebben we vanaf het begin gehad en dat is ook de toekomst.”
Wansink Elektro & Communicatie
Amphoraweg 7a
2332 ED Leiden
T 071 – 580 96 76
I www.wansinkelektro.nl
E [email protected]