E-commerce-dienstverlener At-vise: “We leren klanten hoe ze moeten vissen”

Een mooie etalage op internet waar de producten van een bedrijf op een opvallende manier worden gepresenteerd, gekoppeld aan een hoog gebruiksgemak, een betrouwbare uitstraling en een goede vindbaarheid. Dat zijn in een notendop de ingrediënten voor websites en webshops die respons en orders opleveren. Maar hoe doe je dat?

Mennolt Visser en Bouke Steemers van e-commerce-dienstverlener At-vise hebben een pasklaar antwoord en veel praktische ervaring. Het begon enkele jaren geleden toen Bouke Steemers, oorspronkelijk consultant bij KPMG, startte met een webshop voor zijn bedrijf LightBrands, online winkel in design lampen en verlichting. Marketeer Mennolt Visser hielp met de opzet ervan. Al snel werd hen duidelijk dat er handel zat in de kennis van e-commerce. Een nieuw bedrijf was geboren: At-vise. Medio 2013 ging het bedrijf van start. Ruim twee jaar later kan At-vise bogen op een mooie lijst met klanten, variërend van scooter- en kerstpakkettenleveranciers tot bollenkwekers en bouwbedrijven.

Vallen en opstaan
“Een webshop bouwen is een proces van constant en continu optimaliseren,” zeggen Mennolt en Bouke. “Het allerbelangrijkste is dat je uitgaat van de doelgroep die je wilt bereiken. Bij een webshop van een kerstpakkettenleverancier bleken dat secretaresses en eigenaren van bedrijven te zijn. Die laten we vervolgens zien wat er te koop is, inclusief prijzen, levertijden en een eenvoudige bestel- en betaalprocedure. Met mooie aanbiedingen probeer je ze over te halen om daadwerkelijk tot koop over te gaan.”

At-vise geeft advies en ondersteuning. Zo zorgt het bedrijf er bijvoorbeeld voor dat de internetsite hoog in zoekmachines als Google komt. Het uitgangspunt is dat een bedrijf vervolgens zelf aan de slag kan. Dit gebeurt in de vorm van kennissessies voor de klant. Mennolt: “Je kunt iemand wel iedere keer een vis geven, maar je kunt ze beter leren vissen. Gedurende dat proces blijven we betrokken en proberen we de klant verder te helpen.” Desgewenst kan At-vise ook de website of de webshop bouwen en vullen met content. Ook helpt At-vise bij het opzetten van online campagnes met behulp van videofilms, banners, e-mailnieuwsbrieven en berichten op sociale media.

Stap terug
“We onderscheiden ons van concurrenten doordat we echt meedenken met de klant,” leggen Mennolt en Bouke uit. “Daar zit het verschil. Dat krijgen we ook terug van klanten in evaluaties. Soms vragen klanten aan ons: we willen een pagina op Facebook. We doen dan eerst een stap terug en gaan samen met de klant na waarom hij dat wil. Meestal wil hij meer omzet. Vanuit dat oogpunt gaan we dan aan de slag. Een onafhankelijk advies en goede begeleiding van de klant is het belangrijkste, ook als we in de toekomst groeien. We willen geen fabriek worden die alleen maar uren schrijft, maar een sterke samenwerking met onze klanten, waarvan beide partijen profiteren.”

At-vise
Arnoudstraat 22
2182 DZ Hillegom
Keyserswey 51
2201 CX Noordwijk
T 085 – 487 09 01
I www.at-vise.nl
E [email protected]

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *