Varia Passie voor Slapen: “Slapen is goed voor Nederland”

Na de start in 1995 hebben Kees en Lisette Goddrie en hun team zich ontwikkeld tot specialisten in een goede nachtrust. Het begon klein met 50 m2, tegenwoordig telt het winkeloppervlak 1500 m2. In november 2015 verhuist Varia Passie voor Slapen naar een even grote locatie elders in Alphen, met inspiratie en vakmanschap als leidende thema’s. Een interview.

“Werkgevers besteden veel tijd en geld aan een goede bureaustoel,” zegt Lisette Goddrie van Varia Passie voor Slapen. “Maar minstens zo belangrijk voor de gezondheid van medewerkers is een goede nachtrust. Je brengt meer tijd in je bed door dan achter je bureau.” Lachend: “Als mensen goed slapen, komt het helemaal goed met Nederland.” Het besef dat slapen goed is voor de gezondheid, is een niet te stoppen ontwikkeling. De Alphense slaapkamerspecialist speelt hierop in met een duidelijk slaapadvies. Regelmatig gebeurt dat in samenspraak met medische professionals, zoals fysiotherapeuten.

Hoe onderscheidt Varia zich van concurrenten?
Lisette: “Door het geven van uitgebreid slaapadvies en slaapgarantie. Mensen die bij ons een bed kopen krijgen negentig dagen de tijd om aan het bed te wennen. Is het dan niet goed, dan mogen ze het kosteloos omruilen. Verder vinden we kennisoverdracht heel belangrijk. Vandaar dat we bloggen en zeer actief zijn op de sociale media. Ook hebben we maandelijks een uitzending over slapen op de Alphense TV. En we bieden workshops aan. Uiteraard geven we slaapadviezen in de winkel, maar dit doen we ook via internet.”

Hoe ziet zo’n slaapadvies er in de praktijk uit?
“Mensen in de winkel krijgen eerst uitleg aan de tafel met koffie erbij. We praten dan over zaken als de slaaphouding, het klimaat in de slaapkamer en eventuele lichamelijke klachten. Vervolgens maken we een rondje door de winkel om ideeën op te doen. Daarna gaan we naar de testhoek, waar verschillende matrassen, kussens en dekbedden worden uitgeprobeerd. Tenslotte maken we diverse voorstellen in verschillende prijsklassen. Per klant zijn we zo’n twee uur bezig.”

Hoe weet je dat je klanten tevreden zijn?
“Een week na de levering, die trouwens gratis is, bellen we op om de eerste ervaringen te horen. Na drie maanden doen we dat weer. Bijna altijd krijgen we dan complimenten. In 2014 ruilde slechts 1,3 procent van de klanten hun matras of bedbodem in. Ook verwijzen we klanten naar de onafhankelijke website klantenvertellen.nl. Daar scoren we gemiddeld een 8,8.”

Hoe ziet de toekomst eruit?
“We gaan de testhoek uitbreiden en de informatie nog beter visualiseren en in jip-en-janneketaal presenteren. In de nieuwe winkel kunnen mensen straks nog meer inspiratie opdoen. We zetten bijvoorbeeld bedden neer als in een hotel. En we gaan de horecafaciliteiten uitbreiden, zodat we ’s morgens een ontbijtje kunnen serveren, tussen de middag soep en aan het eind van de dag bier of wijn. Het moet vooral informeel en gezellig zijn en aanvoelen alsof je in een warm bad stapt.”

Varia Passie voor Slapen
Euromarkt 105
2408 BD Alphen aan den Rijn
T 0172 – 47 00 32
I www.variapassievoorslapen.nl
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *