Hedera Kantoor: ‘We gaan er weer voor’

In 2004 was Hedera Kantoor het eerste bedrijf dat de Sterkste Schakel Trofee in ontvangst mocht nemen. Nu tien jaar later zijn ze wederom genomineerd en gaan ze er weer voor. ‘De markt zit in een transitie van analoog naar digitaal. Ook wij hebben stappen gemaakt. Dat zien we terug in onze bedrijfsprocessen en ons producten- en dienstenaanbod’, aldus algemeen directeur Philip Becker.

De markt voor kantoorbenodigdheden en –inrichting is veranderd. ‘In 2004 verkochten we misschien 5% via het internet, nu wordt 70% online aangeschaft’, verklaart Philip Becker. ‘Door verregaande automatisering nemen de kantoorartikelen minder dan 60% in van de verkopen, terwijl dat tien jaar terug nog zeker 95% was. Klanten vragen zich daarnaast steeds vaker af of een aanschaf wel echt nodig dan wel verantwoord is. Met onze groene lijn spelen we daar op in. Wij vinden het zelf ook belangrijk. Ons gebouw is niet voor niets Co2-neutraal.’

Meedenken

De klant en de markt veranderen, dus Hedera verandert mee. Zo is Hedera sinds 2011 Apple reseller. ‘Maar ook onze werkmethodes zijn veranderd. We hebben een nieuw CRM waarmee we onze big data goed onder controle hebben’. Volgens de directeur van groot belang, want verkocht je vroeger vooral reactief nu is Hedera zeer proactief hierin.

Klant heeft gelijk

De service van Hedera laat zich omschrijven als ‘no hassle’. Philip Becker: ‘De klant heeft gewoon gelijk, die hoeft dat niet eerst te bewijzen. Iets omruilen doen we niet moeilijk over en garantie is garantie. We willen vooral helder en transparant zijn, zodat de klant weet waar hij aan toe is.’

Hedera kantoor

Warmonderweg 10
2171 AH Sassenheim
T. 0252 43 23 00
E. [email protected]
I. www.hedera.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *