Het vorige model Outlander PHEV was natuurlijk een begrip in de zakelijke markt door zijn lage bijtelling en dat was goed te merken in de verkoopaantallen. Helaas heeft de regering voor deze groep Hybride liefhebbers de bijtelling bijgesteld, maar Mitsubishi heeft dit model een facelift gegeven, zodat hij toch aantrekkelijk blijft voor de zakelijke rijders.
Allereerst heeft de nieuwe Outlander een nieuwe 2.4 Atkinson-motor gekregen met 135 pk, wat een aanzienlijke verbetering betekent voor het benzineverbruik. Het exterieur is ook aangescherpt en dat zie je aan de gerestylde grille en koplamp-units en de modernificatie van de skid plates onder aan de bumpers. Hoewel de nieuwe Outlander nog steeds beschikt over een groot aantal knoppen en schakelaars zijn ze nu wat ergonomischer geplaatst. Grote verbetering is ook dat de voorstoelen nu zodanig gevormd zijn dat ze meer zijdelingse steun geven. Inhakend op de eigentijdse wensen heeft Mitsubishi in dit model meerdere usb-aansluitingen toegevoegd en ook een 230V stopcontact in de bagageruimte.
Het mooie vind ik dat bij deze Hybride de elektronica bepaalt wanneer de benzinemotor het van de elektromotor overneemt rond de snelheid van 65 kilometer en dat je daar al rijdend niets van merkt. De vering en demping bij deze Outlander zijn erg soepel, met als gevolg een comfortabel weggedrag. Een interessante zaken-/gezinsauto die je eigenlijk eens moet gaan ‘proeven’ bij Mitsubishi dealer Polderman in Lisse.
John Vroom, autoredacteur