Afgestemd op comfort
Eerste kwartaal 2025 introduceert Hyundai de Inster. Volgens Hyundai ee A-segmenter op een B-segment wielbasis als u dat wat zegt.
Een compact 5-deurs model met een lengte van 3.82 meter en 1.61 meter breed met een slim ruimtegebruik. Dankzij een optioneel verschuifbare en deelbare achterbank kan je tot 351 liter bagageruimte realiseren met de achterste zitplaatsen nog
intact. Zet je de achterbank in de achterste stand voor zoveel mogelijk beenruimte dan blijft er nog 238 liter over. Het dashboard ziet er compact uit met standaard een 10,25 inch instrumentarium en een groot infotainmentscherm waarop met een usb-verbinding Apple CarPlay of Android Auto is op te roepen.
Snel laden
Ook is er een draadloze telefoonoplader net als een V2L-aansluiting. De Inster komt met een 42 kWh [97 pk] en een 49 kWh [115 pk] accu en een topsnelheid van 140 en 150 kilometer
mogelijk is. Wat snelheid betreft is de Inster ook standaard klaar voor de snellader. Met de grootste accu laad je dan met 84 kW en bij de kleinere iets lager, maar in beide gevallen laad je in een half uurtje 80%. Wat actieradius betreft ligt dat tussen de 300 3n 355 kilometer. Wat de Inster gaat kosten is nog niet bekend maar er wordt gefluisterd zo’n 25.000 euro en dat is zeer concurrerend. Nog even wachten dus voor hij in de showroom staat bij
Hyundai dealer Van der Linden Groep met vestigingen in Leiden, Zoetermeer en Waddinxveen.
JOHN VROOM autojournalist