That’s Lease – Zo is leasen bedoeld

‘Wij hebben in ons eigen bedrijf ook steeds meer te maken met de internationale aspecten van zakendoen. Daar voelen wij ons dus bij betrokken.’ Dat is het antwoord van Henk Griffioen van That’s Lease op de vraag waarom hij zich verbonden heeft aan de Sterkste Schakel Penning van Internationaal Zakendoen. ‘Wij leasen auto’s aan bedrijven met buitenlandse moeders en een flink deel van de autohandel – zowel in- als verkoop – is internationaal.’

‘De manier waarop wij in Nederland auto’s leasen bestaat helemaal niet in het buitenland. Amerikanen snappen het sowieso niet en direct over de grens zijn de (fiscale) regels rond autorijden ook al meteen anders.’ Dat heeft gevolgen voor de manier waarop That’s Lease met bedrijven met buitenlandse moeders om moet gaan. ‘In onze sales, maar ook in de cijfers die wij aanleveren voor hun boekhouding.’ Die internationalisering van het werk in Sassenheim maakt dat That’s Lease zich verbonden voelt met andere internationaal werkende bedrijven. ‘En dan heb ik het nog niet eens over de handel gehad.’

De jury van de Sterkste Schakel kende dit jaar de That’s Lease Penning voor Internationaal Zakendoen toe aan Polytex uit Nieuwkoop. ‘Je kunt het nauwelijks internationaler krijgen: 100% van de inkoop komt uit het buitenland en daar gaat zo’n 90% van de verkoop weer naartoe. Wij waren écht onder de indruk hoe dit bedrijf zich in een sterk veranderende markt staande houdt.’

Autohandel gaat – noodgedwongen – ook de grens over

De autohandel kreunt en steunt de laatste jaren onder leveringsproblemen. ‘Wachttijden af fabriek kunnen tot boven een jaar oplopen. Daar nemen wij voor onze klanten geen genoegen mee.’ Dus gaat That’s Lease in het buitenland op zoek naar modellen volgens de wensen van de klant. ‘Die vinden wij dan nieuw of zeer jong gebruikt.’Ook de verkoop van auto’s aan het einde van de leasetermijn gaat deels naar het buitenland. ‘De hele handel is veel internationaler geworden. Dat kan ook door de uitstekende online platforms en de uitwisseling van onderhoudsgegevens in de officiële dealerkanalen.’

De internationalisering van de autohandel werkt twee kanten op. ‘Niet ieder automodel is in ieder land even populair. Dat schept mogelijkheden. Maar wij zullen in Nederland, bijvoorbeeld, ook rekening moeten houden met subsidieregelingen voor elektrische auto’s in buitenlanden. Want daardoor kan de vraag of het aanbod van elektrische auto’s flink variëren.’ Alles bij elkaar vindt Henk deze verbreding van de horizon van zijn bedrijf alleen maar interessant. 

‘Zo blijven wij groeien in wat wij kunnen.’

That’s Lease
Madame Curiestraat 20, Sassenheim
071 710 7410 
[email protected]
www.thatslease.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *