Weten al uw klanten al dat u genomineerd bent?

Dag in, dag uit werk je hard om je bedrijf goed te laten draaien. En als het goed gaat, dan betekent dat brood op de plank voor jezelf en je medewerkers. Het levert je ook trouwe klanten op. Dat is beide een grote bron van voldoening. Genoeg om trots op te zijn.Maar nu heeft een tevreden klant je bedrijf genomineerd voor de Sterkste Schakel. Hoe ga je daarmee om?

‘De nominatie voor de Sterkste Schakel is een vorm van erkenning.’ Die reactie horen wij vaak. ‘Ook voor de medewerkers. Dat vinden wij allang mooi.’ De meeste genomineerden blijven er vervolgens erg bescheiden onder. ‘Wij willen hier niet mee lopen pronken.’ Maar hoe kun je er toch op gepaste wijze aandacht aan geven, zonder een uitslover te worden?

De Sterkste Schakel is een cadeautje om uit te pakken
Eén van je klanten – of een relatie die je reputatie kent – heeft de moeite genomen je bedrijf voor te dragen voor de Sterkste Schakel. Waarom? Omdat hij of zij vindt dat je dat verdient! Daarvoor reikt de Sterkste Schakel je de Special Award uit. En je krijgt de kans om mee te dingen naar de Sectorprijs, de Overallprijs en de Publieksprijs. De hele competitie is een cadeautje voor jou en je medewerkers om uit te pakken. Laat je klanten daar gerust van mee genieten.

Je andere klanten zien ook graag dat je genomineerd bent

Als je andere klanten zien dat je genomineerd bent, dan zullen zij dat ook leuk vinden. Niet alleen omdat ze jou en je mensen waarderen, maar ook omdat het bevestigt dat zij ook met een goede partij werken. Hang daarom je Special Award vooral in je winkel of je kantoor, maar meld je nominatie ook in je reguliere nieuwsbrief, op je site en je social media. Heb je geen nieuwsbrief, zet je nooit nieuws op je site of social media? Danis dit de aanleiding om er eens mee tebeginnen. Kun je je klanten meteenbedanken voor hun vertrouwen en vertellen over de laatste stand van zaken in je producten of diensten.

Stemmen werven voor de Publieksprijs
De Sterkste Schakel is een competitie met een jury. Die kan je alleenovertuigen met je verhaal. Maar de Publieksprijs win je met de meestestemmen. Daar kun je om vragen en er meteen leuke acties aan koppelen. Hoe enthousiaster jij bent over de Sterkste Schakel, hoe meer plezier je klanten hebben om eraan mee te helpen.

De grote klok
Win je een Sectorprijs of word je zelfs Overall Winnaar? Dan gaat echt niemand meer je je ‘onbescheidenheid’ kwalijk nemen. Dat is letterlijk het moment om het nieuws aan de grote klok te hangen.Maar meedoen is altijd belangrijker dan winnen en dat kun je al feestelijk genoeg maken. Laat je daarvoor inspireren door deelnemers van andere jaren, of neem contact met ons op.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *