Genomineerd voor De Sterkste Schakel 2019: Juno Marketing en communicatie

“Wij staan zelf op de achtergrond.” Normaal gesproken zetten ze zichzelf niet op de voorgrond en zijn ze de “stille kracht” achter een bedrijf. Wanneer alle partijen hun doelstellingen behalen, staan zij letterlijk aan de zijlijn te juichen! Voor één keer zetten wij José den Adel, Marjolein Bakker en Leanne Bongers zelf op de voorgrond!

Wat is de toegevoegde waarde van marketing, communicatie en advies? “Marketing is een ruim begrip. Het omvat eigenlijk alle activiteiten die een klant en zijn doelgroep(en) bij elkaar brengt. Wanneer wij bijvoorbeeld door een klant als “zijn meiden van de marketing” worden voorgesteld aan iemand anders, dan hebben wij ons werk goed gedaan! Marketing is een marathon, het is een continue proces waarbij wij met de juiste strategie de -op de markt afgestemde- activiteiten uitvoeren. Incidenteel een losse flodder uitsturen, dat gaat zijn doel niet treffen.”

Klik? Klik!
Ook al is marketing een marathon, er is wel een startschot. “Wij hebben oprechte interesse en nieuwsgierigheid zit in ons DNA. Omdat wij met zij drieën werken is onze belangstelling voor verschillende onderwerpen breed en is er altijd wel een klik met de opdrachtgever. Hierdoor heeft hij een vast aanspreekpunt en dan begint de magie! Van oudsher heeft Juno Marketing veel ervaring binnen het vastgoed. Zo maken zij onder andere brochures, websites en audiovisuele presentaties voor vastgoedondernemers, maar zijn zij ook werkzaam voor diverse klanten in het MKB.

“Wij hebben diverse klanten in de bouwsector, een branche die onevenredig is getroffen door de crisis. Nu de vastgoedmarkt weer is aangetrokken, weten zij de weg weer terug te vinden. Wij werken onder andere voor Ballast Nedam Regio West. Naast consumentencommunicatie maakt Juno voor hen ook het personeelsblad en -nóg spannender- de teksten voor aanbestedingen. Dat is echt een specialisme. Wij doen dit niet alleen voor vastgoedondernemers, maar bijvoorbeeld ook voor een groot schoonmaakbedrijf. Als wij horen dat onze opdrachtgever de aanbesteding heeft gewonnen, dan gaat bij ons het dak er af!”

Marketing strategie voor iedereen

José heeft zelf een achtergrond in marketing, Marjolein heeft een commerciële achtergrond, komt uit de online arbeidsmarkt communicatie en heeft daarnaast een periode psychologie gestudeerd. Hun derde partner Leanne, nu met zwangerschapsverlof, komt uit de culturele sector. Samen vormen zij een combinatie die vele disciplines meebrengt. “De combinatie van communicatie enerzijds en werken voor verschillende klanten anderzijds zorgt voor een rijke fantasie. Als wij de kern van het vraagstuk eenmaal goed te pakken hebben, dan begint de creatieve fase. Dan vliegen de ideeën als popcorn over tafel. Wij kijken ongegeneerd bij de opdrachtgever in de keuken, leggen verbanden met allerlei doelgroepen en media en gaan dan enthousiast aan de slag. Ideeën, denkrichtingen en concepten zijn vrij en luchtig. Waar het om gaat is dat wij onze ideeën tot uiting kunnen brengen.

Vaste band met de klant
“Wij streven naar een langdurige relatie met onze klanten. Dit is een vertrouwensband en dat moet groeien. Om dat makkelijk te maken werken wij met verschillende abonnementen. Een abonnement betekent bij ons geen vast contract, wij geloven in een langdurige relatie en wederzijdse liefde en met de juiste chemie komen wij tot de mooiste resultaten.”

Juno Marketing en communicatie
Noordkade 64, Waddinxveen
T 06 51 875 256
E [email protected]
W www.juno.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *