Keizer & Cuvelier organiseert klantencontact tot in de puntjes

Groothandel in bevestigingsmaterialen voor bouw- en installatiebranche Keizer & Cuvelier heeft twee bedrijfsmiddelen waar ze niet zonder kunnen: het klantenbestand en het testblok. Het testblok is opgebouwd uit verschillende soorten wandmateriaal en is doorzeefd met boorgaten, kit- en lijmklodders, plankjes en metaal. Het klantenbestand dat in tien jaar is opgebouwd is daarentegen om door een ringetje te halen.

“Ons uitgangspunt is nieuwsgierigheid. Wát speelt er bij de klant, wat weten wij van zijn werkdruk en werkwijze. Ook
familieweetjes, bijvoorbeeld het aantal kinderen, kennen wij. Alles dat maar enigszins relevant is voor de verkoop
noteren wij. De belangstelling die wij daarmee tonen wordt enorm gewaardeerd.” Ron de Keizer en Hans Cuvelier begonnen hun eigen bedrijf bijna tien jaar geleden en werken dit jaar vijfentwintig jaar samen. Samen maakten zij diepte- en hoogtepunten mee. Ze weten wat het is om van nul af te beginnen, en vooral dat je er hard voor moet werken. Het motiveert hen tot een hoge kwaliteit van klantencontact en tot het leveren van kwaliteitsmateriaal. “Wij willen een band opbouwen met onze klanten en hun het werk plezierig maken.”

Keizer & Cuvelier, dan werk je met plezier
Werkplezier staat centraal in het motto van het bedrijf. En het geldt voor medewerkers en klanten. Voor de medewerkers zit dat in de manier waarop De Keizer en Cuvelier de sfeer in het bedrijf vasthouden, “Voor onze medewerkers zijn wij ‘de jongens’. Wij waren ooit zelf medewerkers, dus wij weten donders goed hoe bepalend kleine dingen in het werk zijn om de sfeer erin te houden. Wij vinden het fijn om alles met ons personeel te bespreken.”Het werkplezier van klanten zit in de eerste plaats in de betrouwbaarheid van de spullen die zij leveren. “Het is altijd goed spul, dat met zorg door ons is uitgekozen en getest en sommige dingen hebben wij zelf bedacht en samen met onze leverancier ontwikkeld.” Het testen van de pluggen, klemmen, boren, zagen, schroeven, ankers gebeurt op het testblok. “Het ding ziet er verschrikkelijk uit, maar dat komt omdat wij ieder item uit ons assortiment erop uitproberen. Vóórdat wij materiaal in ons assortiment opnemen willen wij eerst weten hóe het werkt, of het doet wat het belooft en vooral of het goed vast blijft zitten. Dat testblok is in die jaren flink mishandeld dus.”

Innovaties voor de klant
“Een van onze meest succesvolle producten is voortgekomen uit een klacht. Een parketlegger was niet blij met de kleefkracht van een kit. Wij zijn daarop nieuwe kitten gaan testen en vonden er uiteindelijk een die loeisterk is. Zodra wij zeker wisten dat die ene parketlegger er blij mee was zijn wij het onder eigen naam gaan verkopen in heel Nederland.”Een andere langgekoesterde wens, ditmaal van tegelzetters, is stofvrij tegels zagen. “Samen met Hitachi hebben wij een stofbox ontwikkeld waarmee wij alle tegelzetters van Nederland veel plezier gaan bezorgen.”

Hoe laat je je klantenbestand groeien?
“Een week nadat wij ons eigen bedrijf begonnen viel de eerste bank om. Maar omdat wij letterlijk bij nul begonnen, hebben wij alleen maar groei meegemaakt. Van het begin af aan hebben wij geïnvesteerd in klantencontact. Eerst op internet zoeken naar vaklui, dan vriendelijk bellen en zorgvuldig alles noteren dat zinvol is. Wij onderscheiden beroepsgroepen en regio’s en houden zorgvuldig omzetgegevens paraat. Blijft het contact met een klant goed, dan gaan wij na verloop van tijd bij hem op bezoek om de band verder aan te halen. Ook als dat om zeven uur ’s ochtends in Maastricht is. Inmiddels is het bestand groot en compleet genoeg voor gerichte marketingacties.”Zolang ze er met zijn allen plezier in hebben zijn Keizer & Cuvelier nog niet klaar met groeien.

Keizer & Cuvelier
Boekweitstraat 27, Nieuw-Vennep
T 0252 – 626 700
E [email protected]
W www.keizercuvelier.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *