“Hoewel we een full-service marketingbureau zijn dat dertig jaar geleden begonnen is als reclamebureau, adverteren we zelf nauwelijks,” merken Ivo Vittali en Alex Kulk van Dune Pebbler halverwege het gesprek lachend op. “Dankzij de duurzame relaties die wij nastreven, krijgen we nieuwe klanten vooral via referenties uit ons opgebouwde netwerk.”
Persoonlijk contact met klanten, bij Dune Pebbler liever aangeduid als ambassadeurs, staat dus met stip bovenaan voor Ivo Vittali en Alex Kulk, liefst op een informele manier. Reden waarom er op de eerste etage van het vorig jaar gerestylede kantoor een comfortabele Chesterfield-bank staat en een koelkast. “We hebben bijvoorbeeld ook een klant die regelmatig langskomt om een partijtje te darten,” voegt Ivo Vittali niet zonder trots toe.
Gelukkig maken
Het is een van de vele manieren waarop het bureau zijn klanten gelukkig wil maken, conform de slogan: ‘Happy customarketing’. Hieronder liggen kernwaarden als customer-focus, passievolle (Katwijkse) nuchterheid, humor, plezier, samenwerking met klanten én eigen medewerkers en – niet te vergeten – innovatie. Ivo: “We willen steeds een stapje voorblijven, maar we durven ook buiten de lijntjes te kleuren.” Dit gebeurt onder andere door het posten van opvallende en vaak grappige berichten op de socialemediakanalen. “Het levert interessante contacten op die vaak weer leiden tot zakelijke successen,” vult Alex aan.
Eén bedrijf
Dune Reclamebureau en Pebbler waren tot vorig jaar twee afzonderlijke merken. Deze zijn op 1 juni 2016 in elkaar geschoven toen Ivo Vittali en Alex Kulk volledig eigenaar werden van Dune Pebbler. Ivo was reeds partner bij Dune Reclamebureau, een creatief bureau gespecialiseerd in marketing en design. Alex was vier jaar eerder begonnen met internetbureau Pebbler, aanvankelijk met websitebouw, maar al snel transformeerde dit bedrijf in een online marketingbureau, gespecialiseerd in contentmarketing en online campagnes, ook via de sociale media.
“Omdat duidelijk was dat online en offline communicatie steeds meer naar elkaar toegroeien, hebben we beide bedrijven vorig jaar samengevoegd,” kijken Ivo en Alex terug. “Klanten zien niet alleen mogelijkheden in online campagnes, maar kennen ook de kracht van bijvoorbeeld een printcampagne.” Na de samenvoeging van beide bedrijven werd direct de nieuwe huisstijl geïntroduceerd, gevolgd door een nieuwe website. De zestien communicatieprofessionals in het pand aan de Valkenburgseweg 48 kregen een vernieuwde werkplek, waar licht en ruimte de overhand kregen. “Dune Pebbler werd in zijn nieuwe vorm direct enthousiast ontvangen door onze klanten en de markt.”
Regionaal maar ook landelijk aanwezig
De professionals van Dune Pebbler bedienen een breed palet aan klanten uit uiteenlopende branches. Van oudsher zijn regionale bouwbedrijven klant, zoals Ouwehand Bouw, KBM Groep en Van Rhijn Bouw, maar tegenwoordig werkt het bureau ook voor andere bekende bedrijven als Grand Hotel Huis ter Duin, het Nederlands Visbureau, WBE Group en zelfs bedrijven buiten de landsgrenzen.
Tegelijkertijd is Dune Pebbler maatschappelijk actief door de ondersteuning van ontwikkelingsorganisatie Dorcas, voetbalvereniging Quick Boys en maatschappelijke initiatieven zoals 20Duurzaam20. Aan de andere kant van het spectrum verzorgt Dune Pebbler de huisstijl en website voor vlogster Sarah Angius met 3,3 miljoen volgers op Instagram.” En als het aan Ivo en Alex ligt, blijft het daar niet bij. “We bedienen diverse branches en beperken ons niet tot de eigen regio. Binnen vijf jaar willen we uitgroeien tot één van de creatiefste bureaus van Zuid-Holland.”
Dune Pebbler
Valkenburgseweg 48
2223 KD Katwijk aan den Rijn
T 071 – 407 19 61
E [email protected]
I www.dunepebbler.nl