“Wij hebben altijd een oplossing,” zegt verkoopleider Ben van den Kommer van Kruyt BV, leverancier van hang- en sluitwerk, ijzerwaren, gereedschap en aanverwante artikelen voor de bouwwereld. “Wij leveren niet wat de klant vraagt, maar wij leveren wat de klant nodig heeft.” Op deze pagina’s legt Ben van den Kommer uit wat Kruyt voor klanten kan betekenen.
Vestigingen
Kruyt zit met zes verkoopvestigingen altijd bij de klant in de buurt. “We verkopen geen boren maar gaten, ofwel oplossingen,” zegt verkoopleider Ben van den Kommer. “Met een op maat afgestemd assortiment die bouw- en industriegerelateerd zijn, kunnen wij oplossingen aandragen.” Er zijn vestigingen in Leiderdorp, Zoeterwoude, Wassenaar, Bergschenhoek, Noordwijkerhout en Hoofddorp. In alle vestigingen staat dagelijks vakbekwaam en goed getraind personeel klaar om de klant te helpen. Ook kunnen klanten bestellingen per mail of telefonisch doorgeven, waarna de spullen worden bezorgd. Kruyt maakt deel uit van Polvo Groep, een keten van ijzerwarenvakhandels met 37 vestigingen verspreid over Nederland. Dit betekent: één aanspreekpunt en legio mogelijkheden voor klanten die ook buiten de regio actief zijn.
Digitale samenwerking
“Meedoen op de digitale snelweg en 24/7 beschikbaar. Dat zijn wij,” zegt Ben van den Kommer. Klanten kunnen daarom tegenwoordig producten bestellen en informatie vinden op een nieuwe app: de bouw-app van Polvo. Klanten hebben op deze manier tevens toegang tot de vernieuwde webshop. In de webshop kunnen klanten specifieke informatie vinden zoals prijzen, facturen, bestelhistorie, offerte en de voorraad per artikel, zodat hij weet wat er op dat moment beschikbaar is. Zo heeft elke klant een eigen online platform waarmee hij inzicht heeft in zijn gegevens.
Service en advies
“We willen zo vroeg mogelijk in het bouw-proces met de klant om tafel om mee te denken,” zegt Ben van den Kommer. “Hoe eerder we meepraten hoe beter de oplossing. We willen wegblijven van oppervlakkigheid en meedenken met de klant, waardoor we de juiste oplossingen leveren. Zaken als brandwerende deuren en vluchttechniek zijn bij Kruyt in goede handen. Samenwerken zit in ons DNA, dat voorkomt faalkosten en verspilling. Faalkosten en verspilling, dat wil je niet, vooral niet uit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Je merkt dat ketenintegratie steeds meer gedragen wordt. De tijd dat de aannemer het alleen bepaalde, is voorbij. Door goed samen te werken met opdrachtgevers en bouwbedrijven kun je uiteindelijk de beste oplossing aanbieden. Dat is ons DNA. Daar geloven wij in.”
“Om de klant beter van dienst te zijn, richten we per 1 januari een nieuw bedrijf op,” zegt Ben van den Kommer. Dit heet P&L Deurconcepten (Polvo & Limburgia). Limburgia is een fabrikant van utiliteitsdeuren en kozijnen. Dankzij dit samenwerkingsverband bieden Kruyt en Limburgia straks onder de naam P&L deuren en kozijnen inclusief hang- en sluitwerk, gemonteerd op locatie. Van den Kommer: “Wel zo snel en zo efficiënt, en zonder faalkosten.”
Bedrijfskleding
Vanaf nu kan Kruyt klanten ook ontzorgen op het gebied van werkkleding. “Bestellen, bedrukken en kosten beheersen is nog nooit zo eenvoudig geweest,” zegt Ben van den Kommer. Kruyt richt een kledingmanagementsysteem in per klant, met alle specifieke wensen: assortiment, functiegroep en individuele medewerker. Geselecteerde kledingstukken, het bedrukken en de juiste maten zijn hierin per persoon vastgelegd. Indien gewenst voert Kruyt een puntensysteem in zodat de kosten beheerst worden wanneer de medewerkers zelf hun bedrijfskleding bestellen.
Toegangscontrole: van sleutelbos naar smartphone
Voor twee lokale organisaties, AREA071 in Leiderdorp en HUBspot in Leiden (centrum voor innovatie en ondernemerschap), heeft Kruyt de toegangsproblematiek mogen oplossen. Ben van den Kommer: “De wens voor toegangscontrole hebben wij opgelost door het product Clay aan te bevelen. Met Clay kunnen klanten door middel van een tag of een smartphone deuren openen en sluiten en tegelijk ook gebruikers autoriseren: wie mag wanneer naar binnen en via welke deur? Met onder andere Clay kunnen wij toegangs- en veiligheidsvraagstukken probleemloos oplossen. Van mechanisch naar digitaal, ook met uw deur.”
Ander voorbeeld: oudere mensen wonen tegenwoordig langer thuis, ook als ze in meer of mindere mate hulpbehoevend zijn. Voor deze doelgroep ontwikkelde Kruyt het RED langer thuis wonensysteem met behulp van onder andere een app. Met RED openen mensen hun voordeur met een afstandsbediening of met een smartphone. Ook de alarmering voor deze doelgroep regelt Kruyt, waarbij mantelzorgers op afstand een alarmmelding ontvangen. Rookmelders, hittemelders en badkamer-trekschakelaars kunnen aangesloten worden op deze app, zodat bij calamiteiten de mantelzorgers gealarmeerd worden.
Kruyt Bouw en Industrie
Touwbaan 1h
2352 CZ Leiderdorp
T 071 – 589 92 03
I www.kruytbv.nl
E [email protected]