Brûlée Design: “Een rijk menu aan design oplossingen”

Ontwerper Joost Bollaart werkt sinds begin 2016 onder de naam Brûlée Design. Nu hakt Joost al veel langer met het design bijltje, maar het paste om daar een nieuwe naam aan te geven. Een naam die recht doet aan een volledig pakket aan diensten. Het bedrijf is een creatief bureau voor alle soorten media. De nieuwste ontwikkeling heet Brûlée Assistance, waarbij MKB-bedrijven op abonnementsbasis het hele scala van diensten van Brûlée Design ‘in huis’ kunnen halen.

“Wij leveren ieder bedrijf dat zich geen complete marketingafdeling kan veroorloven alles wat zo’n afdeling zou kunnen produceren. Voor een fractie van de kosten. Wij zijn zelfs een beter alternatief dan één marketingmedewerker, want die beheerst meestal niet alle disciplines. Op basis van een aantal vaste uren voor een vast bedrag per maand kan een bedrijf een beroep doen op onze marketeers, ontwerpers, media-inkopers en zelfs IT’ers. En wij rekenen alleen de uren, dus geen marge op ingekochte materialen.”

Nouvelle cuisine
De naam Brûlée komt van de crème brûlée, een romig toetje met een gebrand laagje suiker. Een knipoog naar de ‘branding’ waar de studio het meest in bedreven is. Joost: “Ik was al enkele jaren actief met concept en ontwerp van merk ontwikkeling. Ik maakte logo’s, huisstijlen, folders en brochurelijnen, belettering, beursstands en websites. Door de samenwerking met zakenpartner Robert ontstaat niet alleen de mogelijkheid voor Brûlée Assistance, maar wordt onze website ontwikkeling en het maken van grafische 3D animaties veel sterker.” Met die laatste, Brûlée Animée is het menu compleet. En klanten kunnen daar dus naar wens gebruik van maken. Geen fast food, maar meer Nouvelle Cuisine.

Een partner gaat niet zitten wachten
De bedoeling van Brûlée Assistance is om opdrachtgevers op een nieuwe manier te helpen. Joost: “Wij willen afstand
nemen van traditionele klant-leverancier relatie. Een leverancier wacht af tot hij aangesproken wordt. Wij willen de partner zijn die zo goed op de opdrachtgever is ingespeeld dat het werk vanzelf gaat. Met vooruit denken en creatieve combinaties maken kun je zo veel meer voor een klant betekenen. Een partner is geen leverancier die afwacht. Een partner draagt zelf suggesties aan. Je moet dingen doen vóórdat het noodzaak wordt.”

Foodsee voor Cargill
Vanuit Hazerswoude bedient Brûlée klanten uit het hele land, waaronder grote namen. Cargill Animal Nutrition bijvoorbeeld. Voor hen ontwikkelde Brûlée een compleet lespakket voor basisschoolgroepen 7 en 8: de Foodsee University met de leuke animatie van ‘boerderijhond’ Professor Foodsee. “Onze flexibiliteit en prijsstelling was een uitkomst voor onze klant. Dat was super om te horen natuurlijk.”

Brûlée Design
Duitslandlaan 33
2391 PC  Hazerswoude
T 0172 406 078
E [email protected]
I www.brulee.design

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *