Uw bedrijf is genomineerd voor De Sterkste Schakel: En nu…?

De Sterkste Schakel Trofee is dé Rijnlandse ondernemingsprijs. Eenmaal per jaar wordt deze prestigieuze prijs uitgereikt aan de meest klantgerichte onderneming van de regio Rijnland. De verkiezing geeft de ondernemingen die service en klantgerichtheid haast tot kunst verheven  hebben de aandacht die zij verdienen. En dat is niet meer dan terecht. De genomineerde klantgerichte bedrijven leggen een flink traject af: van nominatie tot de Grande Finale. De kwaliteit van service en klantgerichtheid berust op de medewerkers van een organisatie. Zij onderhouden de contacten met de klanten en zijn grotendeels verantwoordelijk voor de uitstraling van de onderneming. Een goede service verlenen vereist niet alleen de juiste beroepshouding, maar ook de juiste vaardigheden. De servicegraad bepaalt niet zelden het lot en de reputatie van een organisatie.

Klantgerichtheid is het belangrijkste aspect van de beroepshouding. Dit gaat verder dan respect en betrokkenheid; dan is er sprake van klantvriendelijkheid. Bij klantgerichtheid gaat het echter vooral om de ‘drang’ om problemen voor klanten op te sporen en op te lossen.

Voor ondernemingen is dit een heuse overlevingsvoorwaarde. Dat maakt De Sterkste Schakel uitdagend, boeiend en waardevol. Het bijzondere van deze verkiezing is dat bedrijven andere bedrijven nomineren. De uiteindelijke winnaar ontvangt de Sterkste Schakel Trofee. Aan het eind van het jaar worden alle genomineerden op een rijtje geplaatst en onderverdeeld in negen sectoren. Dagelijks zijn de ontwikkelingen rondom de genomineerde bedrijven te volgen via de website van de Sterkste Schakel. In deze periode kunnen bedrijven andere bedrijven aanmelden voor de Sterkste Schakel Verkiezing. De aanmeldingen worden beoordeeld door een onafhankelijke jury en getoetst op basis van de criteria vastgelegd in het reglement. Gemiddeld genomen wordt ongeveer 25% van de aangemelde nominaties daadwerkelijk gehonoreerd. Dit zijn vaak rond de 60 bedrijven.

Als een bedrijf is aangemeld voor nominatie wordt de genomineerde persoonlijk gebeld om een bezoekafspraak te maken. Deze afspraken worden vanaf april ingepland. In dit gesprek wordt gepolst hoe de nominatie door de onderneming ontvangen is en wordt uitvoerig stil gestaan bij de verdere stappen. Ook komen de promotiekansen uitgebreid aan bod.

Na dit informatieve bezoek ontvangt (na goedkeuring van de nominatie) de genomineerde per e-mail een juryvragenformulier. Wanneer dit formulier door de jury is ontvangen en beoordeeld is de nominatie officieel en mag het genomineerde bedrijf dit heuglijke feit publiekelijk maken.

KLIK voor een overzicht van de genomineerde bedrijven per 1 juli 2016

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *