Expert Bollenstreek scoort een 7,9 op klantbeoordeling

Rob Bedijn somt op: “Scheer & Foppen, Megapool, De Block, De Harense Smid, Horn, Radio Modern, It’s, Dixons, ik heb ze in de vijftien jaar dat ik deze zaak heb allemaal om zien vallen. De retail heeft een dramatische tijd achter de rug, waarin wij flinke klappen kregen uit verschillende hoeken. Maar wij hebben het keerpunt achter de rug en nu kunnen wij zo’n beetje als enige de consument écht vanuit een winkel bedienen.”

“Wij kregen een perfecte storm over ons heen. Eerst kwam prijsvechter Mediamarkt, daarna de webwinkels en vervolgens het jaar 2008. Maar het einde van dat liedje is wel dat de Expert formule -zelfstandige winkels met een gezamenlijke webshop – vrijwel de juiste mix te pakken heeft om klanten goed te kunnen bedienen.”

Bedijn kan erover meepraten, want hij begon zijn eigen zaak in de Bollenstreek in 2001. Daarvoor werkte hij al bij twee van de betere zaken in Leiden en Haarlem. “Vooral in Leiden heb ik geleerd wat het begrip service inhoudt.” En, met een knipoog: “Bij de Haarlemse zaak werd ik in de winkel gezet: als installateur verkocht ik meer dan ik monteerde.”

Beter doen dan de rest
“De bedoeling blijft altijd hetzelfde: je moet ernaar blijven streven het beter te doen dan anderen. In de winkel betekent dit dat iedere bezoeker altijd gezien en aangesproken moet worden. Je blijft vriendelijk en behulpzaam voor klanten. En je moet weten waarover je het hebt. Als een klant geen vragen had, dan was hij wel naar een ander gegaan. Bij ons verwacht hij daadwerkelijk het antwoord van een expert. Dat wordt vanuit de Expert-groep goed ondersteund met regelmatige trainingen.”

Demonstraties en beleving
Nu de markt weer aantrekt blijkt er toch wel veel veranderd. “Onze klanten hebben geen belangstelling meer voor verkoopacties, ‘de opruiming’ bestaat niet meer. Zij die op prijs zoeken zijn allemaal verdwenen naar een heel ander segment aanbieders. En overigens zie ik dat het traditionele zaterdagse winkelmoment voor ons verdwenen is. Wat wij onze klanten kunnen bieden is productbeleving. Wij zullen in de toekomst steeds vaker productdemonstraties in de winkel gaan houden. Daarnaast zullen wij in de toekomst moeten proberen om meer naar de klant toe te gaan. Dan kunnen ze thuis ervaren hoe de nieuwe TV of het nieuwe koffiezetapparaat het doet.” Bedijn blijft constant schaven aan de mogelijkheden om zijn klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Rob Bedijn geniet nog steeds landelijke bekendheid als elektra-specialist in de RTL5 programma’s ‘Woon en Klus magazine’ en ‘My first home’. Vanuit Hillegom bedient hij met zeven medewerkers klanten van Velsen tot Wassenaar, niet alleen in de winkel, maar ook vanuit de webshop. “Wij komen al bij de klant thuis, met vriendelijke en vlotte bezorging.”

Expert Bollenstreek
Meerstraat 12B
2181 BR Hillegom
T 0252 – 52 73 05
E [email protected]
I www.expert.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *