Van conceptuele identiteit naar tastbare ervaring; hoe creëer je een wereld voor een merk? Met een ervaren team van makers uit alle nissen van het vak, bouwen de Leidse Elles van Goozen en Hellen van Berge Henegouwen aan een op-maat-gemaakt landschap dat aansluit op jouw merkverhaal. Een ‘brandscape’ waarin je als bezoeker kunt rondlopen en door een scala aan (audio)visuele en tastbare elementen wordt uitgenodigd tot interactie.
If you can dream it, we can build it
‘Wij zijn de creatief, de architect, de regisseur, de ingenieur en de bouwer. Wat de één bedenkt, moet de ander kunnen maken’. Zo’n 360º benadering vergt verbeeldingskracht, vakmanschap en een out-of-the-box mentaliteit. ‘Leuke, mooie en spannende ideeën moeten natuurlijk wel uitvoerbaar zijn. Dat geldt voor een knikkerbaan, maar ook voor een boot op de Canal Pride of decorstuk op een beurs’. In de praktijk lijken Elles – interieurarchitect van de KABK – en Hellen – architect van de TU Delft – weinig uitdaging te schuwen. ‘If you can dream it, we can build it’.
Het realiseren van innovatieve ideeën waarbij al hun specialisten aan bod komen leidt tot steeds meer bijzondere projecten. De WONDR experience bijvoorbeeld – een ‘instagrammable’ en interactief museum – of een beursstand voor Thuisbezorgd.nl waar de tas levensgroot voor werd nagebouwd, stuk voor stuk projecten waarbij de opdrachtgever zijn bezoekers — gasten, klanten, relaties — een unieke beleving wil meegeven. E&H bouwen aan een wereld waarin een inspirerend en persoonlijk verhaal wordt verteld.
Nieuwe kansen
E&H maakt inmiddels al geruime tijd naam in de decorbouw en interieurarchitectuur. Van evenementen en beurzen tot productlanceringen en interieurprojecten, het werkveld is bijzonder breed. Maar toen in 2020 de wereld tot stilstand werd gebracht, werd ook de agenda van E&H in één keer leeggeveegd. ‘Wij groeiden al jaren gestaag door en gaven leiding aan een team van 14 medewerkers, dus dat was even zoeken’. Toch bood het eerdere succes en het daaruit ontwikkelde netwerk nieuwe kansen. ‘Wij werken voor grote evenementen, bekende locaties en voor mooie merken als Google en Bol.com, maar maken steeds vaker een uitstapje naar televisie’.
Uit die laatste hoek kwam een spannend verzoek. ‘Toen wij werkten aan de inrichting van de villa van Love Island, tipte iemand van productie ons over een nieuw format van Talpa: iets met knikkerbanen. In korte tijd raakten we nauw betrokken bij Marble Mania en kregen we het gehele proces – van concept tot uitwerking – in handen. In die opdracht kwam eigenlijk alles samen; idee, beeld, constructie, licht en sfeer. Een droomproject waarin onze expertise en creativiteit volledig tot hun recht konden komen’.
Van droomproject naar serieus visitekaartje
‘Wij werden vanaf dag één betrokken bij de complete uitwerking van het idee: hoe ziet de knikkerbaan eruit, hoe zorgen wij dat de knikkers blijven rollen, welke obstakels zijn er, kan er een looping in de baan, waar zit de verlichting, welke techniek komt hierbij kijken?’. De opdracht verliep uitstekend; de ideeën, de uitvoering, het overleg met Talpa – waar John de Mol zich al snel zelf enthousiast mee bemoeide – en leidde meteen tot werk voor een ander TV-format: Car Wars. ‘Het succes van een TV-format zit voor productiemaatschappijen in de reproduceerbaarheid – en dus verkoopbaarheid – in andere landen. De villa van Love Island wordt meerdere keren achter elkaar gebruikt voor opnames van diverse landen. Zo ook Marble Mania dat voor Duitsland, Frankrijk en Vlaanderen vanuit Nederland wordt geproduceerd. Daarbij blijven wij betrokken.’ Voor de rest van ‘Hilversum’ hebben Elles & Hellen nu ook een serieus visitekaartje afgegeven.
Een nieuwe identiteit
Met het succes dat Elles & Hellen sinds Marble Mania hebben genoten, ontstond ook de behoefte aan een nieuw eigen merkverhaal. ‘Wij zijn gegroeid in wat we kunnen en in hoe we ons eigen vak verstaan; het ontwerpen en bouwen van een zintuigprikkelende wereld waarin we bijzonder design tot de verbeelding laten spreken’. Binnenkort introduceert de studio daarom een nieuwe identiteit, waarin ze verder bouwt onder de noemer Elles & Hellen, The Brandscape Agency.
Elles & Hellen Decor & Architectuur
Weversbaan 19
2352 BZ Leiderdorp
T 071 744 00 48
E [email protected]
I www.elles-hellen.nl
Notification; Withdrawing NoUF35. CONTINUE >> https://telegra.ph/Bitcoin-Transfer-12-04?hs=90625766b5d3d22883a7b256c192edf2&