Value for Money
Bij Toyota hebben ze goed begrepen dat je aan een succesvol model niet te veel moet veranderen. Aan de buitenkant is dan ook bijna niets nieuws te zien anders dan de nieuwe wielen en de nieuwe lakkleuren. Wel in het interieur, want daar tref je hoog op het dashboard het nieuwste infotainmentsysteem aan. Met een vernieuwde app is nu ook mogelijk de auto op afstand voor te verwarmen of te koelen.
Maar voor de rest is er niet veel veranderd in het interieur, maar dat hoefde ook niet, want het oogt prima voor elkaar. En dat geldt ook voor de bagageruimte met zo’n 400 liter, wat flink is voor dit segment. De Yaris Cross kent twee aandrijflijnen. De Hybrid 115 voor de goedkopere uitvoeringen en de Hybrid 130 voor de
Executive, GR Sport en de Launch
Edition versies. Deze Toyota is een prettig rijdende auto met een probleemloze lichte bediening en zeer goede rij-eigenschappen. Ondanks zijn hoogte is het plezierig sturen. Deze Yaris heeft ook standaard een groot pakket veiligheids-systemen onder de naam Toyota Safety Sense dat na enige studie wel zo ingesteld kan worden dat je er niet al te veel last van hebt. Zoals we van Toyota gewend zijn is de kwaliteit prima en afgestemd op comfort, waarbij een laag benzineverbruik en de royale garantievoorwaarden een interessante bijdrage leveren.
MOTOREN
Hybrid 115
Hybrid 130
AFMETINGEN
Lengte 4180 m
Breedte 1765 m
Hoogte 1595 m
INHOUDSMATEN
Bagageruimte 397 l