Na 9 jaar vond Peugeot de tijd rijp om dit model een flinke facelift te geven. Hij ziet er strak en elegant gelijnd uit.
Leuk dat door Peugeot het designgrapje van de beeldschone 504 Coupé uit de jaren 70, met drie schuin rechthoekige remlampjes aan elke kant nu op alle nieuwe modellen wordt toegepast. De nieuwe 308 is leverbaar in verschillende varianten zoals de Hatchback en de SW stationuitvoering met een 180 of 225 pk sterke plug-in hybride, maar gelukkig ook met een ‘normale’ 1.2 Pure Tech-benzinemotor met 110 of 130 pk of een 130 pk diesel. Later zal er ook nog een elektrische versie volgen. Daarnaast is de nieuwe 308 ook nog leverbaar in diverse luxe-versies. Het interieur ziet er strak, modern en origineel uit. Natuurlijk het zeer herkenbare, bijna ovale stuur, met door die vormgeving een prima uitzicht op het instrumentarium. Het plezierige van de standaarduitvoering is dat de climat control nog bediend kan worden met fysieke knoppen. Goede zit achter het stuur en de passagiers hebben ook niks te klagen. De versnellingbak schakelt soepel en makkelijk en de vering is stevig comfortabel. Het leuke van Peugeot vind ik nog steeds dat het een automerk is voor een beschaafd publiek. U kunt deze auto bewonderen bij één van de vestigingen van Van Mossel Peugeot, waarvan u via deze link op pagina’s 62 en 63 een bedrijfspresentatie aantreft.
JOHN VROOM, ONAFHANKELIJK AUTOJOURNALIST