Als je een paar jaar geleden Mitsubishi Outlander zei in de zakelijke markt, dan zag je alleen maar stralende gezichten. Niet zo zeer vanwege zijn milieuvriendelijke hybride aspecten, maar vanwege zijn minimale bijtelling.
En dat was ook goed te merken in de verkoopaantallen. Dat heeft de regering inmiddels bijgesteld, maar desondanks blijft de Outlander PHEV een interessante zakenauto, want het blijft een SUV en dat is voor veel huisvaders en huismoeders een belangrijke factor wat ruimte en hoge instap en zit betreft. Mitsubishi heeft de Outlander een facelift gegeven met een aantal verbeteringen ten opzichte van het vorige model. Grote verbetering is dat de voorstoelen nu zodanig gevormd zijn dat ze meer zijdelingse steun geven. Tegelijkertijd heeft Mitsubishi dit model extra voorzien van meerdere usb-aansluitingen en ook een 230V stopcontact in de bagageruimte. Je herkent de nieuwe Outlander aan de gerestylde grille en koplampunits en de modernificatie van de skid plates onder de bumpers.
De grootste verbetering is de nieuwe 2.4 Atkinson-motor met 135 pk, hetgeen een aanzienlijke verbetering betekent voor het benzineverbruik. Het mooie vind ik hierbij dat bij deze Hybride de elektronica bepaalt wanneer de benzinemotor het van de elektromotor overneemt rond de snelheid van 65 kilometer en dat je daar al rijdend niets van merkt.
Kortom een interessante zaken-/ gezins-SUV waar Mitsubishi dealer Van Leijden in Alphen aan de Rijn u ongetwijfeld meer over kan vertellen.
John Vroom, autoredacteur