De Mercedes-Benz GLC en de GLC Coupé hebben een facelift ondergaan en dat zit hem bij deze modellen aan de buitenkant met name in een restyling van de koplampen, de grille en wat chroomaccenten.
En ook aan de binnenkant is er ogen-schijnlijk niet veel veranderd, maar het zit daar met name in de techniek. De beeldschermen zijn bijvoorbeeld gewij-zigd. Ook kleinere touchpads op het stuur en een vernieuwd touchpad op de middentunnel en natuurlijk het MBUX-systeem, waarbij je ‘Hé Mercedes’ roept en dan kan vragen om de airco aan te zetten bijvoorbeeld. Ik kan er nog steeds niet aan wennen dat geklets tegen je auto, want met het grootste gemak en 2x zo snel heb ik zelf de airco-knop ingedrukt, maar apart is het wel. En zo zijn er meer vernuftige zaken zoals een navigatie-systeem met ‘augmented reality’ of de ‘energizing coach’ die waakt over je welzijn. De GLC kan je naast het stan-daard onderstel nu ook uitgevoerd krijgen met stalen veren met adaptieve dempers of met luchtvering.
Opvallend is dat welke versie je ook kiest het rijgedrag toch gebaseerd blijft op comfort en ook het interieur is daar volledig op afgestemd. De zit achter het stuur is voortreffelijk met uitzicht op een imposant dashboard met een riant ogende brede middentunnel. Wat bagageruimte betreft heb je ook in de Coupé uitvoering met 500 liter helemaal niets te klagen. Een bijzondere zaken-/gezinsauto.
John Vroom, autoredacteur