Als ik makelaar zou zijn, of een reclamebureau of een uitzend-bureau zou runnen, dan gaf ik mijn buitendienst een Fiat 500 met bedrijfslogo als auto van de zaak. Waarom? Omdat hij een sympathiek imago heeft met een hoog aaibaarheidsgehalte, opvallend is, economisch is, eigentijds is met een knipoog naar de jaren 60, kortom een positieve uitstraling heeft op het bedrijf.
En dit zou naar mijn idee voor meer bedrijven en branches kunnen gelden in het kader van Corporate Identity. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening, want ik ben een fan van het Italiaanse product en zeker van de Fiat 500. Het leuke van de 500 is dat ze ook jaarlijks met een speciaal actiemodel komen. Momenteel is dat de Spiaggina. Een uitvoering die refereert aan de oer-500 uit de jaren 60, door een bijzonder blauwe exterieurkleur, wieldoppen en het Fiat logo uit die periode. Ook deze uitvoering is leverbaar in een Cabrio-versie. Natuurlijk kan je ook kiezen voor de reguliere 500. Ik kan natuurlijk allerlei technische zaken gaan opnoemen, maar je kiest gewoon voor deze auto door zijn karakter en zijn uitstraling en het leuke is dat er een enorme optielijst is waardoor je hem helemaal naar eigen smaak kunt uitvoeren.
Enthousiast
Loop eens binnen bij Abswoude Auto-promenade en waarschijnlijk wordt u net zo enthousiast over de Fiat 500 als ik.
John Vroom, autoredacteur