Een model bedoeld voor de jongere doelgroep met een sportieve inslag. Het eerste dat mij opvalt bij dit nieuwe model is het logo op de achterste raamstijl wat een soort van eerbetoon is aan de Coupé’s als de 2000CS en de 3.0 CSL uit de jaren ’60 en ’70. Heel fraai!
Tekst John Vroom, autoredacteur
Omdat BMW met dit model een nieuw en jonger publiek wil aanspreken is er veel gewerkt met kleur. Het interieur ziet er voor BMW maatstaven ook vrij frivool uit door lichtgekleurde panelen, interieurbekleding en stiksels. Maar gelukkig is de typische BMW layout gebleven met de mooie materialen en de prima afwer-king. Het stuur is zoals altijd bij BMW fraai vormgegeven en de zit daarachter is zoals ik het graag heb. Stevig en uitstekend verstelbaar. Achterin is de ruimte dankzij de dwarsgeplaatste motor plezierig groot, hoewel de hoofdruimte wat beperkt is. Hoewel ik zelf een liefhebber ben van zelf lekker schakelen, moet ik erkennen dat de achttraps Steptronic automaat subliem schakelt. Tot mijn grote genoegen voelt het onderstel stevig aan wat het sportieve karakter alleen maar onderstreept. De nieuwe BMW X2 biedt een ruime keus aan motorvarianten in benzine en diesel-uitvoeringen met voorwiel- en vierwiel-aandrijvingen. Ik denk dat veel jongeren met een goed gevulde beurs zich aan-getrokken zullen voelen tot deze X2 die jeugdigheid en serieusheid uitstraalt, waarbij praktisch en sportief rijden samengaat.
Motoren
Benzine
sDrive 18i
sDrive 20i
Diesel
sDrive 18d
xDrive 18d
xDrive 20d
xDrive 25d
Afmetingen
Lengte 4360 mm
Breedte 1824 mm
Hoogte 1526 mm
Inhoud
Brandstoftank 51 l
Bagageruimte 470 l