Ja Jaguar, niet een merk waaraan je als eerste denkt als je het over een SUV hebt, maar ook dit merk moest mee met de marktvraag. Het eerste dat natuurlijk opvalt, is de grote grille die onmiskenbaar voor de kijker een Jaguar grille is.
Stoere en toch elegante voorkant. Opvallend vanaf de zijkant is de oplopende ruitlijn met een sportief overlopende spoilerdaklijn aan de achterkant. De achterkant zelf is ook bijzonder door de wat plat liggende achterruit in lijn met de genoemde dakspoiler. Lekker dikleren stuur met veel knopjes voor de liefhebber en een fraai breed middenconsole voorzien van het nieuwe Jaguar – Land Rover multimediasysteem, met daaronder een strakke dubbele rij drukknopjes. Op de middentunnel de verzonken draaiknop voor het bedienen van de automaat die uit de middentunnel omhoog komt zodra deze Jaguar gestart wordt. Het hele interieur ziet er fraai en stijlvol uit. De stoelen zitten voortreffelijk en ook achterin heb je volop ruimte voor hoofd, schouders en benen. De bagageruimte is zeer royaal. Het rijgedrag van deze F-Pace is bedoeld voor de sportieve rijder. Wat ik heerlijk vind is het vrij stevige onderstel, waardoor er een mooie combinatie ontstaat met het sportieve rijgedrag van deze Jaguar. Vergeleken met zijn SUV collega’s lijkt mij een groot voordeel dat het een Jaguar is en dat roept bij veel mensen toch een extra emotie op.
John Vroom, autoredacteur