Opel Astra: ‘Een vlotte zakenauto’

Als ik even terugdenk aan mijn jonge jaren was Nederland echt een Opel-land en barste het van de Opel Kadett’s met name in jonge gezinswijken. Tot mijn verbazing schrapte Opel in 1991 de naam Kadett en kwam de Astra als opvolger.

DOOR JOHN VROOM, AUTOREDACTEUR

Driemaal werd de Astra flink gefacelift en recentelijk herhaalde Opel dat voor de 4e keer. Een geheel nieuwe Astra die het in het verleden verloren gegane marktaandeel weer moet opvijzelen. Het design ziet er goed uit. Slanke strakke elegante lijnen, met een bijna Italiaans designgrapje, waarbij op de achterzijstijl een gedeelte in het zwart is uitgevoerd in lijn met het verloop van de achterruit. Lastig uit te leggen, maar het valt gelijk op als je de Astra van de zijkant bekijkt. Lancia

Delta-achtig. Fraai dus! Wat ook fraai is, is dat deze nieuwe Astra lichter is geworden, waardoor hij een betere wegligging heeft gekregen en een stuk beter wendbaar is dan zijn voorganger. Een lekker stevig uitgebalanceerd onderstel maakt het rijden voor mij plezierig. Wat motoren betreft is er, zoals gebruikelijk bij Opel, een ruime keus. Het interieur ziet er goed verzorgd, strak en clean uit met in het midden een groot touchscreen. Een primeur is het Onstar systeem, dat in staat is volledig zelfstandig de hulpdiensten in te roepen in geval van een ongeluk.

En deze nieuwe Astra heeft nog veel meer eigentijdse veiligheidsopties. Kortom een vlotte zakenauto voor jonge gezinspartners.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *