Na vier jaar is de Juke opgefrist. Niet dat het echt nodig was en het zijn ook maar een paar details. Wat wel zinvol is, is de nieuwe kleine turbomotor. De Juke is altijd al een eigenzinnige auto geweest.
Door: John Vroom
Je vindt hem helemaal top of je vindt het helemaal niks. De veranderingen zijn niet echt significant. De bumpers en de lampen zijn gerestyled. LED lampjes in de buitenspiegels. De bagageruimte is zo’n 100 liter groter gegroeid. Het meest opvallend is de nieuwe DIG-turbomotor die prima prestaties levert met een lagere CO2 uitstoot die de catalogusprijs in verband met de BMP zo’n kleine 2000 euro laat zakken. Hoe lekker is dat! Heel bijzonder is de grote keus in de lijst van opties om de Juke te personaliseren. Het lijkt wel of die design-boys van Nissan een avond flink aan de Sake hebben gezeten, want het gekste is nog niet gek genoeg onder het motto “Durf op te vallen”, zoals zij zelf schrijven. Lichtmetalen velgen in kleuren zoals geel en oranje. Dak spoilers, Koplampafwerkingen, Mistlampringen, Spiegelkappen, Portierhandgreepafwerkingen, Kofferbakhandgreep, allemaal in zeer opvallende kleurmogelijkheden. Datzelfde in het interieur met het Middenconsole, Ventilatieroosters en nog veel meer. En heel subtiel staat op de laatste pagina: “Wil je echt opvallen?”, want dan hebben ze ook nog een sprankelend sticker-assortiment, waarmee je echt de blits kan maken. Maar dat allemaal terzijde, want zonder al deze ongein is de nieuwe Juke echt een leuke auto. Heel apart in de basis. Gewoon een lekkere rijmachine voor als u eens wat anders wil.