Echt een auto voor ondernemers die van een aparte zakelijke auto houden en waarbij de bijtelling een minder belangrijke rol speelt. Hoe leuk is een SUV-achtig model met de reserveband achterop.
Door: John Vroom
Een uitgestorven ras, want natuurlijk is dat niet zo praktisch, maar ‘so what’? Wel leuk! In Brazilië en China stond hij al in de showroom en nu ook in Nederland. Een ruime, stoere Cross-over die door zijn naam EcoSport iets zuinigs suggereert, maar gewoon een lekker 1.0 liter Ecoboost-motortje voorin heeft liggen dat goede prestaties levert. De versnellingsbak schakelt met gevoel en prima strak. Stuurt goed en heeft een herkenbaar Ford Fiesta dashboard. Een beetje veel harde grijze kunststof, maar laten wij dat maar als stoer beschouwen. De zit is hoog en dat zullen velen als plezierig ervaren. En wat mij erg aanspreekt is dat deze EcoSport die afgrijselijke verkeersdrempels probleemloos pakt en toch stevig geveerd blijft. Heer-lijk! Hij is ook leverbaar met een 1.5 liter TDCi diesel met 90 pk. Standaard is deze Ford redelijk compleet uitgevoerd met 16inch lichtmetalen velgen, automatische airco en key-less entry, maar in de Technology Pack uitvoering beschik je ook over Cruise-control, parkeersensoren achter, een regensensor en een automatisch dimmende buitenspiegel. Een leuke zakenauto!