Geen facelift voor de nieuwe Peugeot 308, maar een gloednieuwe auto en dat werd tijd ook, want de concurrentie in dit segment heeft ook niet stil gezeten. De nieuwe 308 ziet er echt fraai uit. Het frontje vind ik wat anoniem, maar de zijkant heeft mooie scherpe lijnen en ik ben erg enthousiast over de elegante, chroomomlijste raampartij en de achterkant is ook eigentijds geraffineerd gelijnd met de herkenbare creatieve achterlichten.
Het interieur heeft veel kenmerken van zijn kleinere broer de 208, zoals het laaggeplaatste stuur met het hogere klokkenwerk. De designafdeling heeft erg haar best gedaan op het dashboard. Zeer stylish Frans met op het rustig ogende middenconsole een 9.7 inch touchscreen voor het infotainment. In het hele interieur volop matchromen accenten voor de liefhebbers.
Groot voordeel van deze nieuwe 308 is dat het gewicht met zo’n 140 kilo is verlaagd, waardoor hij vlotter, zuiniger en sneller is geworden ten opzichte van zijn voorganger, met als grootste voordeel voor de berijder, dat hij met deze zuinige diesel behoort tot het kleine groepje in zijn klasse, dat met 14% bijtelling kan worden gereden, want daar draait het zo langzamerhand om bij de keuze van een zakenauto. Rijden doet deze nieuwe 308 heel plezierig. Comfortabel als een echte Peugeot. Relaxte, typisch Franse bediening en ik denk dat deze 308 een hele succesvolle zakenauto gaat worden.