Dat was een lollig karretje die eerste Ford Fiesta in de jaren 19toen. Ook dit model is in de loop der jaren groter gegroeid. Recentelijk is hij weer onder handen genomen en is helemaal volwassen geworden.
De voorkant is nu volledig in lijn met het familiegezicht. De trapeziumvormige Ford grille. Scherp gelijnde koplampunits en sportieve vouwen op de motorkap. Scherpe oplopende lijnen à la de Focus aan de zijkant en de eveneens scherp gelijnde achterkant met een groot raamoppervlak voorzien van een sportieve elegante dakspoiler.
Eigentijds
Het interieur ziet er eveneens eigentijds uit. Het aantal knopjes op het dashboard is giga, maar dat zal op den duur wel wennen, hoop ik. Je zit wat hoog in deze Fiesta, maar zeer comfortabel en dat geldt ook voor de achterbank. Ook wat rijden betreft is de Fiesta volwassener geworden en er is hard gewerkt aan het terugdringen van rijgeluiden. De elektrische stuurbekrachtiging doet zijn werk prima met een goed gevoel rond de middenstand. Het onderstel was al goed met een prettige vering en demping.
Veilig
Wat veiligheid betreft zit je goed bij deze Ford. Standaard 7 airbags, 5 sterren scorend bij de Euro NCAP-crashtest en een groot aantal standaard of te bestellen veiligheidsassistenten. Bijvoorbeeld Sync dat automatisch hulpdiensten belt in geval van een botsing, Hill Launch Assist en Active City Stop dat tot 15 km botsingen voorkomt. Een volwassen en veilige Fiesta dus.