Honda heb ik altijd al een bijzonder merk gevonden. Destijds in de jaren 70 in Nederland groot geworden met de kleine Honda Civic en de coupé-achtige Accord was ook een groot succes.
Langzaam maar zeker is het rustiger geworden rond dit merk, door de naar mijn idee wat Amerikaanse stijlinvloeden. De nieuwe CR-V echter, is helemaal aangepast aan de Europese smaak en dat is een goede zaak. Een echte SUV, die Honda nu liever Cross-Over noemt. Stoer, hoog op de wielen met een uiterlijk dat Safari-achtige gevoelens oproept. Slim van Honda is dat ze de CR-V nu ook als voorwielaandrijver leveren, want weinig kopers zullen deze CR-V echt vierwielaangedreven de modder injagen. Deze nieuwe Honda is ruimer geworden, met meer hoofd- en beenruimte voor de achterpassagiers. Opmerkelijk is het handige hendelsysteem, waarmee je in 1 ruk de achterbank platlegt, zodat de bagageruimte van 590 liter vergroot wordt tot 1670 liter.
Eigentijds dashboard
Het interieur ziet er goed verzorgd uit, met een logisch eigentijds ogend dashboard. Het meest opvallend vind ik het Europese weggedrag van deze vernieuwde Honda. Strakke vering, weinig overhellen en geen duikbewegingen van de neus. Zelf zou ik iets meer gevoel in het stuur willen, maar dat terzijde. De 2.2 liter dieselmotor geeft hem flink de sporen en het schakelen gaat soepelstrak. Kortom, een fijne SUV als je zo’n zakenauto zoekt.
Erwin Dahler, Abswoude Autopromenade: ‘Meer geavanceerde technologieën, meer verfijndheid’
“De nieuwe Honda CR-V is gebaseerd op ervaring. Elk onderdeel is overdacht, verbeterd en geperfectioneerd. Het resultaat is meer ruimte, meer geavanceerde technologieën, meer verfijndheid, zuiniger brandstofverbruik en meer auto dan ooit tevoren”, volgens Erwin Dahler, Verkoopadviseur bij Abswoude Autopromenade.
Facts
Motoren
Benzine: 2.0 i-VTEC
Diesel: 2.2 i-DTEC
Afmetingen
Lengte 4.57 m
Breedte 1.82 m
Hoogte 1.68 m
Draaicirkel 11.8 m
Inhoud
Brandstoftank 58 l
Bagageruimte 589 l