Renault Clio: ‘Savoir vivre’

De Clio stamt uit 1990 en dit is de vierde generatie. Na zo’n 22 jaar is hij echt volwassen geworden en aantrekkelijk ook. De jongens van de designafdeling zijn dan ook flink bezig geweest. Je kunt rustig stellen dat de nieuwe Clio een opvallend uiterlijk heeft gekregen.

Dat begint al bij de neus met een enorm Renault logo als onderdeel van de giga grille die model staat voor het nieuwe familiegezicht. Daarboven vloeiend oplopende lijnen, handgrepen van de achterportieren verborgen in de ruitstijl, eindigend in een van sportieve spoiler voorziene achterklep, met daarin fraai gestileerde achterlichten die het geheel een mooie brede kont geven. Grappig is ook dat je de nieuwe Clio helemaal kunt personaliseren met lichtmetalen velgen, opzetstukjes zoals pianolak, gekleurd dashboard, stoelbekleding in de kleur van het dashboard en ga zo maar door. Té leuk natuurlijk. Standaard ziet het interieur er functioneel met wat Franse flair uit. Een fors mediascherm in het midden. Apart gevormde klokken met digitale snelheidsinfo en de toeren analoog. Deze nieuwe Renault rijdt plezierig. Lichte directe sturing die uitnodigt tot een sportief rijgedrag. De fun-factor heeft blijkbaar een grote rol gespeeld bij deze Clio. Bijkomend voordeel is de prettige prijs en het groen energielabel, waardoor hij BPM- en Wegenbelastingvrij is met slechts een bijtelling van 14%. Een hele leuke zakenauto met het Franse ‘Savoir vivre’ gevoel.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *