Klanttevredenheid begint bij de medewerkers.
Natuurlijk waren alle medewerkers blij verrast toen ze hoorden dat Goedhart Bouwbeheer in de top tien van Beste Werkgevers en zelfs als winnaar in de categorie retail was geëindigd. Maar helemaal uit de lucht vallen kwam de uitslag van het medewerkerstevredenheidsonderzoek van Effectory niet. Hier zit namelijk een duidelijke visie achter.
“Mensen centraal stellen. Dat is het idee binnen ons familiebedrijf”, opent algemeen directeur Chris Goedhart het gesprek. “Om te kunnen verbeteren, willen we dan ook graag de mening van onze medewerkers over de organisatie weten. We willen weten wat er speelt onder het personeel. Daarom besloten we drie jaar geleden voor het eerst mee te doen aan het onderzoek dat eens in de twee jaar door Effectory onder onze medewerkers wordt gehouden. Met de resultaten die daar uit kwamen, hebben we ook echt wat gedaan en inderdaad bleek nu dat we precies op die onderdelen voorruit zijn gegaan.”
Goedhart Academy
Zo is er binnen Goedhart veel aandacht voor ontwikkeling van de ruim 700 medewerkers door opleidingen, trainingen, cursussen en zelfs een Goedhart Academy. “Daarnaast houden we eens per twee maanden een Meet & Greet voor nieuwe medewerkers en eens per maand een Medewerkersontbijt. Maar ook draait onze directie regelmatig een dagje mee in de bouwmarkten en heeft ze haar jaarlijkse Roadshow die alle 19 de filialen afgaat. Op al deze manieren proberen we de betrokkenheid bij onze organisatie te vergroten. Want we zijn ervan overtuigd dat onze klanten dat enthousiasme uiteindelijk ook merken. Als wij gemotiveerd en goed personeel hebben, dan werkt dat door in onze winkels.”
Goedhart Bouwbeheer
Hoorn 126a, 2404 HJ Alphen aan den Rijn
T 0172 422100
I www.goedhart-bouwbeheer.nl