De nuchtere en klantgerichte service van automatiseringsspecialist Auton

‘In oplossingen denken en met beide benen op de grond’.

Al 23 jaar bieden de mensen van Auton oplossingen op het gebied van automatisering. Van computers tot netwerken, maar ook onderhoud en begeleiding. Maar vertellen over wát ze allemaal doen, is iets heel anders dan vertellen hóe ze dat doen. Want als nuchtere en bescheiden ICT specialisten in Katwijk laten ze dat liever hun klanten vertellen…

Goede spullen, uitstekende service en een prima verstandhouding. Al meer dan 20 jaar lang is Van Egmond Potgrond een tevreden klant van Auton. “Wat begon met het leveren van de hardware, is later uitgegroeid tot het aanleggen van de verbindingen ertussen en nog veel meer”, licht eigenaar Cor-Jan van Egmond toe. Als derde generatie staat hij aan het roer van dit familiebedrijf waar het een drukte van belang is. Vrachtwagens die af en aan rijden, een loswal waarlangs schepen liggen te dringen voor hun grond en vier hectare grondgebied dat bezaaid ligt met tientallen verschillende soorten potgrond. Zat deze producent van potgrond en aanverwante producten vroeger in Oegstgeest, sinds 1997 heeft ze haar thuisbasis in het Amsterdamse havengebied. Sinds die tijd is het moderne potgrondbedrijf alleen maar groter gegroeid. Een groeispurt die automatiseringsbedrijf Auton op de voet volgde.

Korte lijnen

Met name de servicegerichtheid en flexibiliteit van Auton is iets wat Van Egmond telkens weer opvalt. “We hebben wel eens gehad dat een server crashte. Een ramp natuurlijk, maar de mensen van Auton stonden er direct. Ze kwamen gelijk langs en dezelfde dag nog waren we weer in de lucht. Als er een storing is, dan zijn ze ook niet aan kantoortijden gebonden. Het voordeel daarvan is dat als ze een klus beginnen, dan maken ze ‘m ook af, ook al is het ’s nachts.” Over de toegevoegde waarde van Auton voor zijn bedrijf, hoeft Van Egmond dan ook niet lang na te denken. “In oplossingen denken en meedenken in iets wat op dat moment het meest geschikt is voor de klant. En dat is heus niet alleen verkopen. Zo hebben ze ons zelfs diverse keren afgeraden om bepaalde apparatuur aan te schaffen.”

Volgens de eigenaar van de potgrondproducent heeft die klantgerichte instelling vooral te maken met de nuchtere houding van het bedrijf. “Er was een tijd dat alles kon in de IT branche, maar daar is Auton niet in meegegaan. Ze is juist nuchter en bewust klein gebleven. Een kleine organisatie met korte lijnen die met beide benen op de grond is blijven staan. Heel open, makkelijk benaderbaar en lekker rechttoe rechtaan. Bijkomend voordeel is dat ik daardoor steeds met dezelfde mensen te maken heb. Veel vaste krachten werken er namelijk al jaren, dus ik hoef niet telkens opnieuw mijn verhaal uit te leggen. Het enige nadeel van al dat tomeloze enthousiasme?” Van Egmond moet even lachen voordat hij gekscherend zegt: “Dat als je er een keer bent, je er niet zo snel meer wegkomt.”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *