Verdel digitaal partner – de digitale slagkracht die je verder brengt

Van stekje tot florerende boom: 25 jaar groei

‘Ook een ICT-bedrijf ontkent zijn wortels niet. Dus wanneer je je bedrijf start in Roelofarendsveen – kwekersdorp met een nuchtere werkersmentaliteit – dan is het een feest en een eer om daar 25 jaar later nog steeds te floreren.’ In en om de Tech Campus werken 75 verschillende soorten vaklieden nauw samen met hun klanten. ‘Klanten zijn succesvoller ómdat ze met ons samenwerken.’

Lion Zandvliet, innovatiemanager/softwarearchitect en Lex Hoogenboom, ICT-solutionsconsultant praten mee. Barry Verdel: ‘Leuk dat Lion, Lex en ik eens samen het verhaal vertellen. Samen vertegenwoordigen wij precies wat wij voor onze klanten kunnen en willen betekenen. Concreet? Lex zorgt ervoor dat je systemen, van werkplek tot netwerk, op orde zijn; veilig, bedrijfszeker en klaar voor de toekomst. Lion helpt om je primaire bedrijfsprocessen met de modernste middelen maximaal te automatiseren. En ik,’ zegt Barry, ‘ik probeer ons team, samen met operationeel manager Martijn Salet, zo lekker mogelijk te laten werken.’

‘Wij worden níet overgenomen’

Niet het minste onderdeel van de bedrijfs- filosofie van Barry Verdel is dat zijn bedrijf nóóit wordt overgenomen. ‘Niet door een investeerder en niet door een collega-bedrijf. In 25 jaar is het ons gelukt om op ónze manier van nut te zijn voor onze opdrachtgevers. Die gaan met ons een langdurige relatie aan, waarbij ze ons hun ‘hele hebben en houden’ toevertrouwen. Die koesteren wij. Dat wij vooraf al aangeven níet overgenomen te worden is voor nieuwe opdrachtgevers trouwens een pluspunt.’ Net als andere, meer of minder tastbare, bijzonderheden van Verdel: ‘Naast de gebruikelijke zaken bieden wij trainingen, advies, webinars en netwerkmogelijkheden.’

Opdrachtgevers helpen veranderen

Barry: ‘Wij doen het goed – en onze toegevoegde waarde komt het best tot zijn recht – bij klanten die ons integraal betrekken bij hun bedrijfsproces. Een transportbedrijf, bijvoorbeeld, waarvoor wij het verwerken van vrachtbrieven hebben geautomatiseerd.’ Lion: ‘Wij hebben software gemaakt die álle mogelijke vormen van vrachtbrieven met behulp van AI herkent – van nette bestanden tot handgeschreven kladjes – en dus kan inlezen. De kosten van die software vallen in het niet bij de tijdbesparing die wij daarmee realiseerden.’ Iets vergelijkbaars leverde Verdel aan een thuiszorgorganisatie. ‘Voor hen hebben wij de communicatie, onderling en met het kantoor, van álle 1.200 medewerkers gereorganiseerd.’ Lex: ‘Die klant kwam bij ons voor een technische vraag over de connectie van al hun systemen. Daar bleek een wens achter schuil te gaan om efficiënter werk te bevorderen én de voornamelijk part-time en extern werkende medewerkers zich meer bij de organisatie betrokken te laten voelen.’

Groei mogelijk maken

‘Wij kijken naar het grote plaatje bij het oppakken van uitdagingen,’ zegt Barry. ‘Stiekem nemen wij er geen genoegen mee om alleen maar leverancier te zijn. Wij willen een compagnon van je zijn.’ Het is een eigenwijze aanpak, maar Verdel is er zelf behoorlijk door gegroeid. ‘Dat wij zelf zijn gegroeid – van één naar ruim zeventig mensen – betekent dat wij de ontwikkelingsfases van onze klanten ook zien.’ Verdel helpt zo de opdrachtgevers die hun aanpak aanspreekt, en die het praktisch en prettig vinden hun IT aan hen toe te vertrouwen, met het optimaal laten draaien van de huidige processen en met het ontwikkelen van nieuwe werkwijzen. ‘Zo maken wij hun groei mogelijk.’

Verdel digitaal partner
Schoolbaan 1, Roelofarendsveen
071 331 0184
[email protected]
www.verdel.nl