Eind van dit jaar staat de marktintroductie van de nieuwe Toyota C-HR+ gepland. De letters staan voor Coupé High Rider. Deze C-HR+ is overigens geen geëlektrificeerde versie van de hybride C-HR maar een apart model met een lengte van 4.52 meter, wat langer is dan de reguliere C-HR naast een wielbasis van 2.75 meter wat een royale beenruimte biedt aan de achterpassagiers.
De grote achterklep biedt toegang tot een eveneens royale bagageruimte van 416 liter. De nieuwe C-HR+ wordt geleverd met twee accuformaten; 57,7 en 77 kWh dat een bereik van rond de 600 kilometer belooft.
Garantie
Wat garantie op het accupakket betreft geeft Toyota 10 jaar of 300.000 kilometer. Er komt een keus uit drie motorvarianten. Voorwielaandrijving met 167 of 224 pk en een vierwielaandrijving met 343 pk wa een sprint mogelijk maakt van 0 tot 100 kilometer in 5,2 seconden. Groot voordeel is dat er 1500 kilo aan de trekhaak mag worden gehangen. Opladen kan met 11 of 22 kW en aan de snellader met 150 kW. Je herkent deze C-HR+ aan het ‘hammerhead’ front en de knik in de taillelijn ter hoogte van de C-stijl die we kennen van de Lexus RZ en de brede lichtbalk typeert de achterzijde.
Nieuw interieur design
Ook het interieur heeft geen overeen-komst met de reguliere C-HR. Een nieuw design waarbij op het dashboard het scherm met bestuurdersinfo boven het stuur geplaatst is.
John Vroom
Autoredacteur