Uitzendorganisatie TRIXXO, dat tien jaar geleden in België ontstond, opende in februari van dit jaar haar achttiende Nederlandse vestiging op een wel heel opvallende plek: in de voormalige koepelgevangenis in Haarlem. Een interview met algemeen directeur van TRIXXO Nederland, Joaquin Urbina, en de vestigingsmanager van Haarlem, Celeste van den Brink.
In een van de cellen in het omvangrijke koepelcomplex, dat tegenwoordig huisvesting biedt aan een honderdtal bedrijven en een internationale onderwijsorganisatie, is Celeste van den Brink op 1 maart begonnen als vestigingsmanager van TRIXXO Haarlem, in een stad waar de uitzendorganisatie nog niet eerder actief was. Een pioniersfunctie dus op een uitgelezen plek waar potentiële klanten en studenten (lees: potentiële werknemers) onder één dak zitten.
“Ik ben begonnen op nul, want er was nog niets hier toen ik startte”, vertelt Celeste, die voordat het interview begint, nog even overlegt met een collega over de plek waar de nieuwe printer moet komen. Na een inwerkperiode bij de TRIXXO-vestigingen in Alphen aan den Rijn en Gouda, waar ze begeleid werd door ervaren intercedenten, staat Celeste van den Brink nu op eigen benen in Haarlem, waar ze ook woont. Op een A-locatie: “We krijgen heel veel positieve reacties op deze plek. Iedereen hier kent de voormalige koepelgevangenis.”
Gevestigde naam
“De beginmaanden staan in het teken van zoeken naar bedrijven waar we onze professionals kunnen onderbrengen, en naar het werven van mensen die werk zoeken”, omschrijft Celeste haar werkzaamheden. “Het is mijn taak om TRIXXO te positioneren in Haarlem en omgeving en te zorgen dat TRIXXO een gevestigde naam wordt. Hoe ik dat ga doen? Door te netwerken en door de auto te pakken en bezoekjes te brengen aan bedrijven, onder andere om onze professionals te begeleiden wanneer ze op gesprek gaan ter voorbereiding op een baan daar.”
“Want dat is een van de manieren waarop we ons onderscheiden: met goede begeleiding, daarin gaan we net iets verder dan andere uitzendorganisaties”, vult Joaquin Urbina aan. Hij is directeur van de Nederlandse tak van TRIXXO, die snel groeit. Sinds de start in 2018, vier jaar na de oprichting in België, opende TRIXXO in ons land al achttien vestigingen, deels door de overname van bestaande kantoren, maar ook door de oprichting van heel nieuwe kantoren, zoals in de Koepel in Haarlem.
Pijlen
TRIXXO richt zich met name op het onderbrengen en detacheren van professionals in het mkb, onder andere in de bouw en in de installatiebranche. Ook zzp’ers zijn welkom. Vanuit Haarlem richt TRIXXO haar pijlen onder meer op Schiphol en Hoofddorp, waar veel behoefte is aan al dan niet tijdelijk personeel. Maar ook ten noorden van Haarlem richting Purmerend wil het uitzendconcern naam maken. “We zitten in Haarlem heel centraal en zitten van daaruit snel ook dieper in Noord-Holland”, zegt directeur Joaquin Urbina ambitieus.
Vestigingsmanager Celeste van den Brink, afsluitend: “Bij TRIXXO Haarlem doen we bijzonder werk, vanuit een bijzondere locatie. Met werkgevers die personeel zoeken en mensen die hulp nodig hebben bij hun zoektocht naar een nieuwe baan, maken we graag kennis hier in onze cel.” En dan lachend: “Na afloop zijn ze vrij om weer te gaan.”
Over TRIXXO
TRIXXO is een Belgische onderneming die in onstond in 2014. Oorspronkelijk bracht het familiebedrijf alleen huishoudelijke medewerkers onder bij mensen thuis, maar al snel ontwikkelde het bedrijf zich tot een allround uitzendbureau voor bedrijven in uiteenlopende branches. Zo groeide TRIXXO uit tot een van de grootste uitzendconcerns in België.
In 2018 breidde TRIXXO haar activiteiten uit naar Nederland en ook daar groeit het bedrijf hard. Trixxo heeft in Nederland op dit moment achttien vestigingen, verdeeld over het hele land, maar het zoekt verder naar geschikte locaties, onder andere in Leiden en Den Haag en in het noorden en zuiden van ons land. “Onze ambitie is om ons in de top tien van uitzendorganisaties te nestelen, naast bekende spelers als Randstad, Manpower en Young Capital”, zegt Joaquin Urbina, directeur TRIXXO Nederland.
In 2022 groeide de omzet in Nederland tot 60 miljoen euro. Voor 2025 mikt het Nederlandse deel van TRIXXO op 250 miljoen euro omzet. De omzet van het gehele concern was in 2022 ongeveer 400 miljoen. In 2025 moet dit 800 miljoen euro zijn.
TRIXXO Haarlem
Koepelplein 1, Haarlem
023 201 03 07
www.trixxo.nl
[email protected]