De nieuwe BMW 5 Touring

Ideale gezins-/zakenauto

Onder redactie van John Vroom, onafhankelijk autojournalist

Na de introductie van de nieuwe BMW 5 Serie was het wachten op de Touring. Hij is leverbaar in de elektrische of mild-hybrid dieselversie. Later volgen nog de 6-cilinder diesel, Plug-in hybride en zelfs een M5 Touring. 

Ten opzichte van zijn voorganger is de nieuwe Touring 10 centimeter gegroeid en is nu 5.06 meter lang en de wielbasis is 3 meter. Het mooie is dat de bagageruimte van de elektrische uitvoering gelijk is aan die van de brandstofvariant 570 tot 1700 liter. Helaas is bij de nieuwe Touring de achterruit niet meer afzonderlijk te openen. De i5 Touring e-Drive 40 heeft een 340 pk sterke elektromotor en heeft een actieradius van 548 kilometer. Tot aan de B-stijl is deze Touring grotendeels gelijk aan de Sedan-versie, waarbij de sterk oplopende schouderlijn wel opmerkelijk is. Zowel voor- als achterin is het zitcomfort van hoog niveau. Riant vind ik de forse middentunnel met de luxe armsteunen. Alles wat je beetpakt voelt prettig aan. De bediening van bijna alle functies verloopt via het grote beeldscherm met daarin recht voor je het instrumentarium met daarnaast het multimediascherm. Het rijgedrag van deze Touring is zoals je van BMW mag verwachten subliem, net als het rijgenot dat je kan optimaliseren met een groot aantal opties. Naar mijn idee een ideale representatieve gezins-/zakenauto!

MOTOREN

i 5 M60 xDrive
i 5 eDrive40

AFMETINGEN

Lengte 5.060 m
Breedte 1.900 m
Hoogte 1.515 m

INHOUD

Bagageruimte 570 – 1.700 l

‘Uniek in zijn klasse’
‘De nieuw BMW 5 Serie Touring is grootser dan ooit. Het is de eerste elektrische Touring en daarmee uniek in zijn klasse’, volgens Michel Heus van
Van Poelgeest Noordwijk.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *