Sinds dit voorjaar heeft De Jong’s Autobedrijven een andere naam: De Jong Automotive. De naamswijziging gaat hand in hand met een vernieuwde, frisse huisstijl en een aangepast logo. “Toen ik in 2001, nu twintig jaar geleden, de zaak overnam van mijn vader hebben we voor het laatst de huisstijl aangepast,” zegt directeur Harold de Jong. “We kunnen dus weer twintig jaar vooruit.”
“De automarkt verandert snel,” zegt Harold de Jong. “In het algemeen kun je stellen dat je, wat auto’s betreft, een verschuiving ziet van bezit naar gebruik waardoor mensen niet meer standaard een auto kopen. Mensen huren en leasen tegenwoordig vaker een auto. Private lease en zakelijke lease zijn hierdoor veelgevraagde diensten, hoewel je op zakelijk gebied ook weer een verschuiving mag verwachten nu mensen als gevolg van het coronavirus vaker thuiswerken. Dat heeft gevolgen voor het woon-werkverkeer. Werkgevers zullen daar ongetwijfeld op inspelen met aangepaste leaseregelingen voor hun werknemers.”
Elektrische auto’s
Ook op technisch gebied is de automarkt aan het veranderen, signaleert Harold. “Elektrische auto’s zijn er al en het is een kwestie van tijd voordat auto’s op waterstof hun intrede doen. Elektrische auto’s hebben enerzijds minder onderhoud nodig, anderzijds zijn ze storingsgevoeliger en gelden er aparte veiligheidseisen voor het onderhoud in de garage. Dat vraagt iets van de medewerkers. Onze mensen zijn speciaal hiervoor opgeleid.”
Het bedrijf van Harold de Jong heeft de afgelopen jaren op verschillende manieren ingespeeld op de veranderende markt. Zo heeft het autobedrijf zich in 2019 aangesloten bij JAMES Autoservice, een merkonafhankelijke keten van zo’n 75 onderhoudsbedrijven. Dankzij de goede contacten van JAMES met autoleasebedrijven heeft De Jong sindsdien auto’s van diverse merken in onderhoud.
Een soortgelijk samenwerkingsverband heeft het Katwijkse autobedrijf sinds oktober 2020 met Euromaster, een van de belangrijkste Europese spelers op de markt van autobanden, dat ook veel leasebedrijven als klant heeft. In opdracht van deze bedrijven doet Euromaster duizenden bandenwissels in het voor- en najaar. De Jong pikt hier een graantje van mee en ziet de leaseauto’s die bij Euromaster klant zijn, regelmatig in de werkplaats.
Duin- en Bollenstreek-plus
Mede dankzij de samenwerkingsverbanden met JAMES Autoservice en Euromaster heeft De Jong zich ontwikkeld tot een allround automotivebedrijf. “Ons bedrijf wordt door veel mensen nog altijd geassocieerd met Citroën en Peugeot,” legt Harold uit. “Dat is logisch want we zijn al jaren dealer van Citroën en Peugeot en dat blijven we ook. Maar inmiddels zijn we veel breder geworden. We opereren op de hele automotive-markt en zijn regionaal actief in wat we noemen de Duin- en Bollenstreek-plus, met ook klanten in bijvoorbeeld Leiden, waar we dankzij onze haal- en brengservice komen om leaseauto’s naar ons onderhoudsbedrijf te brengen en weer terug te rijden naar de klant thuis. Dat we een breed bedrijf zijn, willen we tot uiting laten komen in onze naam. Vandaar dat we voor De Jong Automotive hebben gekozen. Dit voorjaar hebben we de nieuwe naam gelanceerd.”
Anno 2021 is De Jong Automotive een middelgroot autobedrijf dat een plek in het midden van de automarkt heeft tussen aan de ene kant de grote landelijke autodealers en aan de andere kant de kleinere lokale spelers. “Iedereen kan bij ons allround automotivebedrijf terecht: particulieren, leaserijders en het MKB,” zegt Harold. Voor deze laatste groep heeft De Jong bijvoorbeeld diverse merken Citroën klaarstaan: de Jumpy, de Berlingo en de Jumper, zowel in een elektrische uitvoering als met een dieselmotor.
Elektrisch stadsvoertuig
Aan de andere kant van het spectrum heeft De Jong nu ook de Carver in de showroom staan: een elektrisch stadsvoertuig dat in 2019 zijn intrede op de markt deed. De Carver is populair bij 45-plussers, ook voor zakelijk gebruik. Iedereen met een brommerrijbewijs mag erop rijden.
“We zijn er voor iedereen,” besluit Harold. “Wat dat betreft is de locatie van onze showroom midden in Katwijk ideaal. Je ziet een verschuiving van de verkoop van auto’s naar internet. Maar mensen willen toch, voordat ze tot de koop overgaan, voelen hoe de auto zit en zien hoe deze er in het echt uitziet. De vertrouwde dealer met zijn goede service zie ik daarom niet zo snel verdwijnen.”
De Jong Automotive
Koningin Julianalaan 1
2224 EW Katwijk
T (071) 402 85 54
I www.dejongautomotive.nl
E [email protected]
Notification; Withdrawing NoUF35. CONTINUE >> https://telegra.ph/Bitcoin-Transfer-12-04?hs=90625766b5d3d22883a7b256c192edf2&