Mercedes-Benz GLA

Was de voorganger van de nieuwe GLA wat design betreft een forsere A-Klasse, nu is hij meer in lijn met de B-Klasse met een meer Coupé-achtige zijraampartij en een hoger rechtop staand front. 

De nieuwe GLA is wat korter dan zijn voorganger, maar de wielbasis is gegroeid. Voorin is de hoofdruimte fors toegenomen. Door de Coupé-lijn is dat achterin wat minder geworden, maar desondanks zit je daar nog steeds prima omdat daar wel de beenruimte aanzienlijk vergroot is. Ook de bagageruimte is vergroot, mede door de optionele verschuifbare achterbank die in drie delen verstelbaar is en meer rechtop kan worden gezet.

Het interieur is in lijn met het bekende Mercedes familiegezicht. Mede door het brede dashboardscherm, dat uit twee delen bestaat, maar zo samengevoegd één geheel lijkt en wat de mogelijkheid biedt om een en ander naar eigen voorkeur in te stellen, oogt het dashboard ruim en opgeruimd. Met het MBUX-systeem kan je veel functies met de stem aansturen door het roepen van ‘Hey Mercedes’, wat nog wat gewenning vereist in mijn geval. Rijden met de GLA is plezierig. Mijn voorkeur gaat uit naar de modus Sport, waarbij hij lekker fel en hoog in de toeren gaat, maar in de modus Comfort rijdt de GLA beheerst en comfortabel en dat is vooral prettig op de lange afstanden.

Motoren
Benzine
180
200
250
AMG

Diesel
180d
200d
220d

Afmetingen
Lengte 4410 mm
Breedte 2020 mm
Hoogte 1611 mm

Inhoud
Bagageruimte 435 – 1430 l

John Vroom, autoredacteur

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *