Groothandel Technische Unie sluit zijn vestiging op bedrijventerrein De Binckhorst in Den Haag en verhuist naar een nieuw pand op het Haagse Forepark. Vanaf 12 september kunnen installateurs, bouwbedrijven en industriële bedrijven uit de Haagse regio daar terecht voor technische materialen, advies en ondersteuning.
“De nieuwe vestiging ligt echt midden in ons verzorgingsgebied en is goed bereikbaar voor onze klanten,” zegt Erik van der Ploeg, manager van het Haagse verkoopkantoor. Van hieruit worden bedrijven in de regio’s Haaglanden, Delfland en het Westland bediend. Ter ondersteuning en als onderdeel van Technische Unie Den Haag is er in december 2018 ook al een nieuw verkooppunt in Poeldijk geopend. “Hiermee is onze lokale aanwezigheid in de Westlandse regio nog steeds geborgd.”
Paradepaardje
Niet alleen is het nieuwe pand op het Forepark een stuk groter en bevat het ruime spreekruimtes en ook een trainings- faciliteit voor het bijscholen van medewerkers én klanten, bovendien is het een paradepaardje van duurzaamheid. Van der Ploeg: “In ons nieuwe pand
hebben wij onder andere zonnepanelen en warmtepompen geïnstalleerd, en dat laten we zien aan onze klanten. We moeten immers het goede voorbeeld geven. Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in de installatie- en bouwwereld, vandaar dat onze technische ruimtes toegankelijk zijn voor klanten. Desgewenst kunnen ze ook het dak op om te zien hoe de zonnepanelen werken. Zo wordt duurzaamheid echt zichtbaar. En als dat nog niet genoeg is dan nemen wij onze klanten, of eventueel hun klanten of opdrachtgevers, graag mee naar ons Inspiratiecentrum Duurzaamheid in Zwolle.”
Regio’s
Technische Unie is ingedeeld in regio’s zodat de klant altijd een kantoor in de buurt heeft. “Lokale aanwezigheid is en blijft belangrijk, maar omdat de techniek steeds sneller verandert, hebben onze klanten ook steeds meer behoefte aan specialistische kennis en ondersteuning,” legt Van der Ploeg uit. “Het gaat om specialismen op bijvoorbeeld het gebied van verlichting, data, e-mobility maar ook duurzame technieken als zonnepanelen en warmtepompen. Deze kennis is op ieder kantoor aanwezig. Maar daarnaast kunnen wij en onze klanten ook gebruik maken van de specialistische kennis van onze collega’s op andere kantoren; dit laatste zien we dan ook steeds vaker gebeuren.”
In deze ontwikkeling past ook de oprichting van een nieuwe afdeling Customer Service zo’n twee jaar geleden. Deze afdeling beantwoordt vragen van klanten waarvoor, anders dan bij de specialisten, minder technische kennis nodig is, maar waar snelle afhandeling belangrijk is. Voor de toekomst ziet Van der Ploeg de collega’s van Customer Service als de specialisten in de dienstverlening en is er wat hem betreft een belangrijke rol voor ze weggelegd. Zij zijn namelijk vaak de collega’s die de klanten aan de lijn hebben wanneer er een acuut probleem moet worden verholpen. Zij kunnen snel de link maken naar een passende oplossing. En misschien op termijn zelfs wel suggesties doen voor nieuwe dienstverlening en tools voor situaties waar ze vaak mee geconfronteerd worden.
Digitaal bestellen
Technische Unie heeft veel vaste klanten die in toenemende mate hun orders online bestellen. “Ruim meer dan de helft van de bestellingen komt digitaal binnen,” gaat Erik van der Ploeg verder. “Maar de behoefte aan persoonlijk contact wordt er zeker niet minder door. Zo wordt onder andere het telefonisch contact steeds inhoudelijker van aard. Steeds vaker wordt een beroep op onze specialistische kennis en dienstverlening gedaan, in eerste instantie wordt dit lokaal door ons eigen team afgehandeld, maar als de situatie erom vraagt en de klant ermee geholpen is, maken wij ook gebruik van de kennis van collega’s op andere kantoren of specialistische afdelingen. Eigenlijk biedt dit onze klanten, naast de vaak bekende lokale contactpersonen die ze hadden en nog steeds hebben, alleen nog maar meer mogelijkheden.”
De B2B-klantengroep die Technische Unie hiermee bedient, is heel divers. Het varieert van vele zzp’ers en landelijk opererende ondernemingen in de installatie- en bouwwereld tot industriële bedrijven en zelf installerende instellingen met vaak een eigen technische dienst. Ook meerdere retailorganisaties zijn klant van Technische Unie.
Fijnmazige logistiek
“We onderscheiden ons in de markt door onder andere ons grote en complete assortiment (2 miljoen artikelnummers en 100.000 artikelen op voorraad) waarmee we alle disciplines kunnen bedienen,” omschrijft Van der Ploeg de kracht van Technische Unie. “Wat ons verder onderscheidt is de fijnmazige logistiek waarbij klanten uit vele opties kunnen kiezen. Van zelf hun spullen ophalen tot een keur aan andere logistieke keuzes, waaronder afleveren op de projectlocatie tot op de werkplek van de monteur, in de nacht, of in de serviceauto van een monteur, eigenlijk teveel om op te noemen.”
Erik van der Ploeg, afsluitend: “Een ander belangrijk onderscheid tenslotte is onze kennis. We merken dat meedenken met onze klanten, adviseren en bijscholen steeds belangrijker worden. Dankzij de brede kennis die we in de loop van de tijd opgebouwd hebben en waarin wij blijven investeren, ook op specialistisch gebied, kunnen we dat bieden aan onze klanten. De installatie- en bouwwereld staat de komende jaren voor een belangrijke uitdaging, niet op zijn minst vanwege de energietransitie waarbij onze klanten een belangrijke rol te vervullen hebben, maar ook als gevolg van allerlei andere belangrijke ontwikkelingen en thema’s die in de markt spelen. Wij zijn er klaar voor en helpen onze klanten graag deze uitdagingen aan te gaan.”
Landelijke onderneming
Technische Unie is een landelijk opererend bedrijf met 37 regionale vestigingen, bestaande uit verkoopkantoren, verkooppunten en pick-up points in huis bij bedrijven, waarmee het een landelijke dekking heeft. De onderneming telt 2000 medewerkers, onder meer baliemedewerkers, logistieke medewerkers, binnendienstmedewerkers, vertegenwoordigers en specialisten op onder andere het gebied van duurzaamheid en licht. Klanten vinden er meer dan 2 miljoen technische artikelen en gereedschap van 700 leveranciers op het gebied van elektrotechniek, licht, sanitair en klimaattechniek.
De Rijn-, Duin- en Bollenstreek wordt bediend vanuit het verkoop- kantoor in Leiden (Flevoweg 16). Ook in Den Haag, Haarlem en Hoofddorp kunnen klanten terecht. Het hoofdkantoor van Technische Unie is gevestigd in Amstelveen. Vanuit twee distributiecentra in Alphen aan den Rijn en Strijen worden de vestigingen bevoorraad. In Utrecht heeft het bedrijf een landelijk opleidingscentrum en in Zwolle een inspiratiecentrum voor duurzaamheid. Medio 2021 komen er nog twee inspiratiecentra bij: in Utrecht en Eindhoven.
Meer informatie:
Meer informatie over het Inspiratie- centrum Duurzaamheid in Zwolle vind je op: www.inspiratiecentrumduurzaamheid.nl
Notification; Withdrawing NoUF35. CONTINUE >> https://telegra.ph/Bitcoin-Transfer-12-04?hs=90625766b5d3d22883a7b256c192edf2&