DOOR JOHN VROOM, AUTOREDACTEUR
In navolging van de Qashqai is de X-Trail nu ook voorzien van twee nieuwe motoren. De 1.7-liter Diesel, de dCi 150 met 150 pk en de 1.3-liter benzinemotor, de DiG-Y 160 die 160 pk levert en gekoppeld zijn aan de geheel nieuwe 7-traps DCT automaat met dubbele koppeling.
Nog niet zo heel lang geleden had de X-Trail al een facelift ondergaan, waarbij het front met strakker gelijnde koplampunits de grille en de voor- en achterbumper gerestyled werden. Ook in het interieur werd een aantal zaken gerestyled, zoals het stuur dat lekker in de hand ligt en een beter zicht geeft op de klokken. Detail wellicht, maar ik vind de nieuw vormgegeven middenarmsteun wel prettig en trouwens ook de leren kussentjes aan de zijkant van de middentunnel ter hoogte van de versnellingsbak, zodat je daar je rechterbeen tegen kan laten rusten. Voor grotere gezinnen is het natuurlijk ideaal dat deze Nissan ook als 7-zitter leverbaar is en als je veel bagageruimte nodig hebt is het erg praktisch dat de achterbank 13 centimeter verschuifbaar is, zodat er een zee van ruimte beschikbaar is.
Comfortabel
De X-Trail is leverbaar in verschillende uitvoeringen, waarbij de Tekna uitvoering de meest luxe is. Zeker nu met de nieuwe motoren en de nieuwe automaat is de Nissan X-Trail een comfortabele en vooral ruime zaken-/gezinsauto.
Motoren
Benzine
DIG-T 160/ 160pk
Diesel
dCi 150/150pk
Afmetingen
Lengte 4.690mm
Breedte 1.820mm
Hoogte 1.710mm
Inhoud
Brandstoftank 60l
Bagageruimte 565/1996 l