In vijftien jaar tijd bouwde Robert de Kuyper zijn bedrijf stapje voor stapje op. Treetje voor treetje eigenlijk want hij is een van de grootste aanbieders van traprenovatie in Nederland en België. Met online campagnes die maandelijks honderden aanvragen genereren en tientallen klanten naar de showroom in Lisse halen maakt hij vooral de laatste jaren grote stappen.
Er ligt een stevige technische basis onder het bedrijf van Robert de Kuyper. Zelf begon hij ooit in parket- en laminaatvloeren. Daar leerde hij de aanbieders kennen van hoogwaardige materialen. Met twee daarvan heeft hij een exclusieve overeenkomst. “Wij zijn in Nederland en België het enige bedrijf dat deze kwaliteit kan leveren. Het enige dat wij moeten doen is zorgen dat zoveel mogelijk mensen op de hoogte zijn van ons bestaan. De verkoop volgt daarna wel.” Vooral in de afgelopen drie jaar heeft hij daar grote vooruitgang geboekt. Zijn bedrijf groeide uit van drie naar vijfentwintig medewerkers.
Welkom voelen
“Onze klanten komen werkelijk vanuit heel Nederland naar de showroom in Lisse. Daar leggen wij dus de loper voor uit.” De Kuyper houdt niet van het woord service. “Service is iets dat je na de aankoop levert. Daar geloof ik niet in. Ik wil iedereen vanaf de eerste ontmoeting zo goed mogelijk helpen.” Dus komt de koffie uit een echt apparaat, serveert hij er mooie koeken bij en is er voor kinderen een leestafel annex videokamer. Belangrijker nog is de selectie van bekledingen waarvan in de showroom vele voorbeelden staan.
“In de kennismaking tot aan de verkoop willen wij niet ‘pushen’. Daarmee hoop ik dat wij ons onderscheiden van andere traprenovatie specialisten. Het is aan ons om tijdig te zijn met informatie verschaffen of prijsopgaven uitsturen. Als een klant er dan vervolgens over wil nadenken, moet-ie daar vooral de tijd voor krijgen.”
Eén kans om het goed te doen
“Onze klanten zijn vrijwel allemaal éénmalige klanten. Wij bieden een garantie van twintig jaar op doorslijten. Een traprenovatie wordt daarom doorgaans maar één keer door mensen aangeschaft. Bij die ene verbouwing waar het goed uitkomt. Dan hebben wij dus één kans om het goed te doen. Ik wil dat onze klanten een heel goede ervaring met ons hebben.” Voorlopig zit dat wel goed, want Stairz scoort een 9.2 op klanttevredenheid uit honderden reviews op zijn site.
Meerwaarde rond je product opbouwen
De bekleding van de trap is bij lange na niet het enige dingen dat Stairz ‘verkoopt’. “De hele levering moet meerwaarde hebben. Dus gaan wij meestal naar onze klanten toe. Wij denken mee over de trap, maar ook over eventuele alternatieven voor het trappenhuis. Als het nodig is leveren wij een stuccer of een schilder erbij.”
Op deze manier bouwt Stairz meerwaarde rond zijn product.
Stairz
Meer en Duin 78, Lisse
T 0252 508 000
E [email protected]
W www.stairz.nl