Hij is groter gegroeid. Door de grotere wielbasis is hij voorin ruimer geworden met ook meer hoofdruimte.
Ook is de instap via de achterportieren verbeterd en is de bagageruimte met 27 liter vergroot tot een 370 liter en doordat de opening van de achterklep met 20 centimeter verbreed is wordt het inladen van bagage vergemakkelijkt. In het interieur is ook fors gesleuteld om de ruimtebeleving te vergroten. Allereerst is hiervoor het middenconsole dat het dashboard met de middentunnel verbindt weggelaten. Daarnaast is de traditionele overkapping van de klokken weggelaten en kijk je nu tegen een grote vlakke glasplaat aan die verdeeld is in een display voor de digitale klokken met daarnaast het touchscreen voor het multimediasysteem. Zoals we van Mercedes-Benz gewend zijn zit je zowel voor- als achterin prima en zoals we ook van dit merk gewend zijn rijdt ook deze nieuwe A-Klasse uiterst plezierig. En dan niet te vergeten al die standaard en optionele veiligheids- en assistentiesystemen. Hij kan semi-autonoom rijden, reageert op verkeersborden, regelt de afstand tot de auto voor je, wisselt feilloos van rijbaan als het veilig kan wanneer je de hendel van de richtingaanwijzer beweegt. Er is een geavanceerde versie van de dodehoekassistent beschikbaar die niet alleen waarschuwt wanneer er iemand in de dode hoek rijdt, maar kan ook actief een zij-aanrijding voorkomen door in te grijpen. Fijne auto!
Motoren
Benzine
A200
A250
Diesel
A180d
Afmetingen
Lengte 4292 mm
Breedte 1780 mm
Hoogte 1433 mm
Inhoud
Brandstoftank 50 l
Bagageruimte 341 l
John Vroom, autoredacteur