Wasserij Meerzicht: ‘Het schoonste bedrijf in de regio’

Het bedrijf van Rem van Dommelen en Marchel Vis is hartstikke schoon. De was van tientallen klanten uit de horeca gaat natuurlijk hagelwit en fris geurend de deur uit. Maar net zo belangrijk: de wasserij gebruikt slechts 3,5 gram wasmiddel per kilo wasgoed, 15x minder water per kilo dan bij u thuis en geen bleekmiddel. De was wordt driemaal per week bij de klant afgeleverd met milieuvriendelijke City-trailers, die tot in de kleinste straatjes van iedere binnenstad mogen komen. “Reinheid en regelmaat staat bij ons hoog in het vaandel.”

De wasserij is een bedrijf van imposante getallen, van het machinepark, van het wasgoed, van de productiviteit en de accuratesse. Van Dommelen benadrukt dat het bedrijf achter de voordeur draait om produktie, maar vertelt ook dat het voor de klanten gaat om zorgvuldigheid, kwaliteit en service. “Wij streven ernaar zo precies mogelijk te doen wat de klant van ons verwacht. Let wel: die heeft geen idee hóe het er bij ons achter de voordeur aan toegaat. Waar het hen om gaat is dat zij op ons kunnen rekenen.”

Managers en huishouders
Het bedrijf bestaat al ruim 100 jaar, en heeft in 2012 een geheel nieuw machinepark neergezet op de huidige locatie in Katwijk. “Wij zijn al die tijd al gespecialiseerd in wassen voor de horeca: beddengoed, taffellakens en servetten en handdoeken. Wij wassen, strijken en vouwen. De concurrentie in onze branche is enorm. Wij kennen bedrijven die zo maar tientallen procenten onder onze prijzen offreren. Dat lijkt leuk voor de managers van hotels en restaurants, maar toch hebben wij daar niet heel veel last van. Wij leveren namelijk ook de zekerheid dat ons werk goed is, dat er geen spullen achterblijven en dat het op tijd wordt gehaald en afgeleverd. Dat is voor de huishouders van een hotel of restaurant cruciaal, want een onopgemaakte kamer of een niet gedekte tafel kun je niet verkopen.” Zo komt het voor dat een klant die eerder vanwege de prijs had opgezegd weer bij Wasserij Meerzicht terugkomt. “Die had aan den lijve mee-gemaakt wat onze meerwaarde is. En daarna introduceerde hij ons ook nog bij familieleden met eigen zaken. Wij hoeven dus niet aan de prijsdruk mee te doen en blijven als bedrijf zelfs nog groeien.”

‘Op de vrachtwagen’ naar alle klanten
Gevraagd hóe het contact met de beslissers bij de klanten verloopt vertelt Van Dommelen hoe hij ooit begonnen is: “Ik wilde eigenlijk het bedrijf van mijn vader niet in, maar begon uiteindelijk toch ‘op de vrachtwagen’, dan hoefde ik niet in de natte, warme wasserij. Ik ontdekte dat je als chauffeur een sleutelrol vervult. Dus pak ik nu nog steeds iedere gelegenheid om zelf ritten te rijden. Dan leer ik de mensen aan de achterdeur van de opdrachtgevers kennen en beleef wat zij van ons werk belangrijk vinden en verwachten. Andersom nodigen wij hen ook uit om hier in de wasserij te komen kijken. Dan zijn de klanten weer onder de indruk van ons moderne machinepark. Het draagt enorm bij aan wederzijds begrip.”

Wasserij Meerzicht
Nijverheidsstraat 24
2222 AV Katwijk
T 071 – 403 4701
E [email protected]
I www.wasserijmeerzicht.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *