Kliq internet uit Leiden zorgt voor meer bezoek op uw site

Roger Overdevest is niet bepaald het type dat je verwacht bij een internetbedrijf. Sterker nog, dat zijn er maar weinig van de twaalf m/v die er werken waaronder een journalist, een psycholoog, een commercieel econoom, en Roger zelf: voorheen adviseur verkeerssystemen. “Waar het bij zoekmachine optimalisatie écht om gaat”, legt Overdevest mij uit, “is bovenaan komen te staan bij Google. Dat was eerst een trucje, maar naarmate Google’s algoritme de werkelijkheid beter benadert wordt het steeds meer gewone marketing.”

En bij online marketing gaat het onder andere om het begrijpen van consumentengedrag in al zijn facetten. “Wat bij ons wél heel erg anders is dan bij een ‘gewoon marketingbureau’: wij hebben data, bergen data. Wij kunnen precies zien hóe een consument (of een zakelijke koper) zich over het internet en/of over je site beweegt. Wát spreekt hem of haar aan, waar klikt hij of zij op?”

Welke marketing-euro is weggegooid?
Géén één meer.Over marketing wordt gekscherend gezegd: “De helft van je marketingbudget is weggegooid geld, maar wij weten niet welke helft.”Bij zoekmachine optimalisatie, zoals Kliq internet die levert, is dat verleden tijd. Met meer of minder complexe, ingrepen zorgen zij voor meer bezoekers op je site. En dan niet een beetje, nee, honderden procenten meer. “Wij bieden onze opdrachtgevers hele tastbare diensten aan. Wij geven advies over de inrichting en vormgeving van hun site, op basis van hun ambities. Vervolgens gaan wij praktisch aan de slag met tekst: met koppen, paginatitels en woorden op de pagina’s. En wij zorgen ervoor dat de website op het internet op veel plekken vermeld gaat worden. Tot slot leveren wij keiharde getallen. Over aantallen bezoekers, over hun gedrag op de site en over het aantal bezoekers dat doorklikt naar concrete aankopen.”

Hindernissen wegnemen
“Je bent een dief van je portemonnee, wanneer je dit niet doet” Overdevest onderbouwt zijn dienstverlening krachtig: “Je kunt er niet omheen dat consumenten (of zakelijke zoekers) anno 2016 online zijn. Het gemak van iets op internet zoeken is niet meer weg te denken en heeft de wereld veranderd. Dan moet je zorgen dat je je informatieaanbod op orde hebt.”

De tweede stap is de bezoeker van je site zien te overtuigen om een aankoop te doen. “Dat is niet zo moeilijk als het lijkt. Je gaat ze tenslotte iets verkopen waar ze naar op zoek zijn. Dan ga je hindernissen van de site afhalen en het de bezoeker zo makkelijk mogelijk maken. Dat kan met aankoopsuggesties, met makkelijke bestelknoppen, pop-ups of iets als achteraf betalen.” Kliq bekijkt en beoordeelt het allemaal. Op dit moment voor meer dan 150 campagnes van tientallen klanten.

Kliq internet
Kliq internet is pas in 2011 door Roger Overdevest opgericht. Een jaar later kon hij zijn vaste baan opzeggen. In 2016 heeft hij 11 medewerkers, officieel Google partnerschap en een FD Gazelle in de vensterbank. De FD Gazelle wordt uitgereikt aan bedrijven die drie jaar op rij méér dan 20% omzetgroei per jaar hebben gerapporteerd. “O, en als je in Google zoekt op ‘SEO bureau’, dan vind je ons op de eerste plek.”

Kliq Internet
Hooigracht 15
2312 KM Leiden
T 071 – 541 8082
E [email protected]
I www.kliq.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *