Volkswagen Passat GTE Variant: ‘Zeer comfortabel’

Laten wij ook bij dit model helder zijn. Het gaat op dit moment om de 15% bijtelling als belangrijkste USP. En gezien het feit dat dit voor veel zakelijke rijders dit dan ook de enige reden is om voor deze hybride-uitvoering te kiezen en de auto zelden aan de stekker zal gaan, ga ik het dan ook niet over het hybride gedeelte hebben, maar over de Passat zelf.

Ik vind hem een uiterst zakelijke zakenauto. Fraai gelijnd en opvallend mooi vind ik de smalle grille-lijn die één geheel vormt met de koplampen. Zoals eigenlijk bij elke Volkswagen is het interieur keurig afgewerkt en het leuke bij deze GTE is dat het stiksel in de stoelen en het stuur blauw is afgewerkt en daarbij komt ook nog dat de dashboardverlichting je ook in het blauw toelacht. Net als de grille vormen ook de ventilatierooster één smalle strakke lijn over het gehele dashboard. Voor de rest een degelijke Duitse knopindeling. Het dikleren stuur ligt lekker in de hand en in het kader van mijn stelling ‘De toekomst ligt in het verleden’ doet het mij deugd dat midden op het dashboard een mooi rond analoog klokje zit. Het meubilair zit prima stevig en voor de bestuurder en de passagiers is er ruimte genoeg. Helaas slurpt het elektro gedeelte ruim 160 liter bagageruimte op, maar er blijft nog voldoende over daar achterin. Voordeel van deze Passat ten opzichte van een aantal hybride concurrenten is dat hij maximaal 1.600 kg mag trekken. Rijden doet deze Passat zeer comfortabel. Een prima bijtellingsprettige zakenauto.

John Vroom, autoredacteur

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *