In juli gingen de autoleasebedrijven Multilease en Achilles Autolease samen verder onder de naam Multilease. Tastbaar bewijs hiervan was een verhuizing begin dit jaar van Utrecht (Multilease) en Den Haag (Achilles) naar een nieuwe werkplek op het Haagse bedrijventerrein Binckhorst. Commercieel directeur Marc Oudshoorn stelt het vernieuwde bedrijf voor.
Hoe groot is het nieuwe Multilease?
“Multilease heeft nu ruim 3500 klanten, 12.000 leaseauto’s en 70 collega’s. We hebben klanten in het midden- en kleinbedrijf, maar ook grote landelijk opererende bedrijven. We zijn actief in heel Nederland. 2016 is een bijzonder jaar voor ons, want behalve de fusie is er ook de viering van het 40-jarig bestaan van Multilease. Achilles Autolease vierde twee jaar geleden haar 30-jarig bestaan. Kortom, bedrijven met een solide basis en veel ervaring.”
Waarom een fusie?
“Begin juli zijn we onder de naam Multilease verder gegaan. Dat we voor deze naam hebben gekozen, is niet omdat het bedrijf groter is, maar omdat Multilease een bekendere naam is in de markt, met een moderne en frisse uitstraling. Overigens verandert er voor klanten niets na de fusie. Achilles-klanten houden bijvoorbeeld dezelfde bekende contactpersonen. Bovendien hebben beide bedrijven dezelfde filosofie over klantbenadering, service en kwaliteit. Alles moet kloppen. En we willen helder en duidelijk zijn, ook in prijs. De leaseprijs die we bieden is ook echt de prijs, inclusief de hoogwaardige service.”
Hoe reageerden klanten op de fusie?
“We hebben nagenoeg geen wanklank gehoord. De fusie hebben we de afgelopen maanden toegelicht in persoonlijke gesprekken met onze klanten. Deze benadering past goed bij ons uitgangspunt om klanten zoveel mogelijk persoonlijk te helpen. En dat geldt zowel voor de contactpersonen bij de bedrijven die wij als klant hebben als voor de berijders van de auto’s. Met de meeste hebben we een jarenlange relatie. Dat zorgt voor een hoge klanttevredenheid. Onze klanten zijn loyaal en prijzen ons aan bij anderen. In oktober beginnen we een campagne waarin we onze goede service benadrukken. Onze eigen medewerkers laten we zien in deze campagne. Zo krijgt bijvoorbeeld degene die de facturen stuurt, letterlijk een gezicht. Dat zijn leuke dingen en het zorgt voor herkenbaarheid bij de klant.”
Hoe ziet het Multilease er over vijf jaar uit?
“We zijn niet het grootste leasebedrijf van Nederland maar doen wel mee in de eredivisie. Uit klantreviews blijkt dat we al jaren in de top-drie staan qua service. Het is niet ons doel om heel veel groter worden, veel liever willen we de beste service leveren en voorop lopen in de markt. Verder denk ik dat we in 2020 veel meer een procesmanagementbedrijf zijn dat alle mobiliteit voor een bedrijf regisseert, dus niet alleen de auto, ook het vervoer via fiets en openbaar vervoer.”
Tenslotte: ook duurzaamheid is belangrijk voor Multilease. Hoe blijkt dat in de praktijk?
“Duurzaamheid zit in ons DNA; het is een way of life geworden. Een mooi voorbeeld is ons product Groen Rijden voor particulieren. Dit leaseproduct, met overwegend kleinere auto’s, houdt sterk rekening met de CO2-uitstoot. Ook lagere kosten zijn belangrijk. We bieden dit product aan via werkgevers, die Groen Rijden zelf aanbevelen bij hun medewerkers. DSM is de grootste afnemer van dit product.”
Multilease
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
T 088 – 088 05 25
I [email protected]
E www.multilease.nl