De Nederlandse zakelijke rijder is gek op SUV’s en in dat rijtje mag de Mercedes-Benz GLC natuurlijk niet ontbreken. De opvolger van de GLK. En waarom hij dan nu GLC heet heeft te maken met het feit dat hij grotendeels gebaseerd is op de C-Klasse.
Maar niet wat betreft de aandrijving, want die is bij de GLC vierwiel en zo hoort het ook bij dit soort off-roaders. En ook al ga je het terrein niet in, dan heeft een dergelijke aandrijving een veel betere en veiliger wegligging, zeker bij minder florissant weer. Het C-Klasse effect zie je ook duidelijk in het design van deze GLC. De GLK was duidelijk hoekig en toonde wat klassiek. De GLC oogt dus helemaal bij de tijd met een herkenbaar Mercedes-Benz gezicht. Stoer en toch elegant. Datzelfde geldt voor het interieur, dat zo goed als volledig geleend is uit de C-Klasse en dat is uiterst behaaglijk. Alleen het geheel is nu op SUV hoogte en dat staat garant voor een royaal zicht rondom.
En natuurlijk voor een hogere instap dat door bepaalde leeftijdscategorieën zeer op prijs wordt gesteld. Ondanks de hoogte merk je daar bij het bochtenwerk nauwelijks iets van, want hij blijft mooi vlak.
Deze GLC stuurt mooi direct en hij heeft een lekker sportief comfortabel rijgedrag. Door de AirBody Control kan je hem 50 mm in hoogte laten toenemen, zodat hij off-road nog beter kan presteren. Een echte SUV dus voor echte liefhebbers.